• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

برگزاری جشنواره استانی آوای انتظار با محوریت بناب/ موسیقی عاشیقلار مملو از خداپرستی و ائمه دوستی است

  • کد خبر : 98114
  • 19 اسفند 1401 - 12:00
برگزاری جشنواره استانی آوای انتظار با محوریت بناب/ موسیقی عاشیقلار مملو از خداپرستی و ائمه دوستی است
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره استانی آوای انتظار خبر داد و گفت: سعی می کنیم سال بعد این جشنواره را به صورت استانی و با محوریت شهرستان بناب برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از بناب، سیدمحمدحسین بلاغی در اختتامیه هفدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب اظهار داشت: امروز مبدأ همه تحولات جهانی بر مبنای موضوع مهدویت است و هر آنچه در جهان رخ می دهد در حقیقت تقابل یاران و انصار و مصلحان و منتظران مهدی موعود در تقابل با دشمنان و مستکبران است و هر جنگ و هر تفرقه‌ای در هر جای از جهان منبعث از این بحث است.

وی خاطرنشان کرد: چون منافع عده‌ای با ظهور مهدی موعود و مصلح جهانی به خطر می افتد، صده‌ها، قرن ها و سالهاست که برای مقابله با این مصلح جهانی تلاش می‌کنند و در این بین ایران اسلامی یکی از پایگاه های اصلی جریان مهدویت است و تجلی این مهم در جریان فرهنگ و هنر کشورمان بی نظیر و ستودنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: فعالان حوزه فرهنگ و هنر برای ایجاد آرمان شهر مهدوی و استقبال از مصلح جهانی و آماده سازی جامعه برای استقرار نظام عدالت و قسط در حال تلاش هستند و موسیقی محلی و فولکلور ما در قالب هایی چون عاشیقی نیز در این مسیر حرکت می کند.

وی امیدآفرینی و آماده سازی جامعه برای پذیرش مصلح جهانی را مهم‌ترین رسالت هنرمندان دانست و گفت: خوشبختانه هر آنچه در موسیقی عاشیقی شاهد هستیم، مملو از خداپرستی و ائمه دوستی و دیدگاهی مبتنی بر نظم نوین جهانی است چرا که رهبری گفتند خود را برای این نظم نوین جهانی آماده کنید و بدون شکل این اتفاق خواهد افتاد.

بلاغی از برگزاری جشنواره استانی آوای انتظار نیز خبر داد و یادآور شد: سعی می‌کنیم سال بعد این جشنواره را به صورت استانی و با محوریت شهرستان بناب برگزار کنیم که البته این جشنواره علاوه بر ماهیت اجرایی باید خروجی ملموسی نیز داشته باشند و تلاش می‌کنیم موسیقی‌های اجرا شده با همکاری انجمن موسیقی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب یک آلبوم با موضوع مهدویت منتشر و در فرم هایی چون کلیپ و نماهنگ مورد استفاده ثانوی قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});