• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ایجاد ۷۰ هزار شغل جدید در آذربایجان شرقی در ۱۴۰۲/ کارشکنی بانک‌ها در ایجاد اشتغال

  • کد خبر : 98346
  • 22 اسفند 1401 - 9:30
ایجاد ۷۰ هزار شغل جدید در آذربایجان شرقی در ۱۴۰۲/ کارشکنی بانک‌ها در ایجاد اشتغال
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با وجود سیاست انقباضی بانک‌ها، هر اعتباری که به استان جذب شود در راستای ترزیق نقدینگی و ایجاد اشتغال است و باید برای ایجاد ۷۰ هزار شغل در سال آینده از الان برنامه ریزی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی در شانزدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات جزء یک بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، با تمام فراز و فرودهای آن، جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم و به شرطی که سازمان بهزیستی و بانک‌هایی که با بهزیستی طرف قرار داد هستند تلاش کنند، می‌توانیم ظرف یک هفته اعتبارات مصوب این تسهیلات را به طور کامل پرداخت کنیم.

وی افزود: عملکرد جذب اعتبارت جزء یک برای کمیته امداد ۹۸ درصد، بهزیستی ۸۴ درصد و در مجموع ۹۴ درصد است.

کلامی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات جزء ۲ نیز تلاش‌هایی صورت گرفته و با اتخاذ شیوه‌های مناسب ناهماهنگی‌ها با مرکز به حداقل رسیده است، گفت: در عرض یک ماه از شروع مسیر تازه، ۵۰۰ میلیارد تومان معادل یک چهارم اعتبارات استانی را جذب کرده‌ایم که این نشان دهنده عملکرد قابل قبول است، هرچند مطلوب نیست.

وی افزود: برای جذب مابقی تسهیلات جزء ۲ باید توجه کنیم دستگاه‌ها در معرفی افراد به بانک، اهلیت و صلاحیت آنها را احراز کنند تا در صحت سنجی و راستی آزمایی دچار مشکل نشوند.

کلامی با تاکید بر اینکه بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات کارفرمایی هستند، افزود: متاسفانه برخی بانک‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند که همه آنها باید به وظیفه خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم حضور مدیران برخی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در کارگروه اشتغال و به وجود آمدن مشکلاتی در تصمیم گیری، گفت: ملاک عمل آخرین تصمیمات کارگروه اشتغال است.

وی تصریح کرد: تا آخرین روز سال عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را رصد خواهیم کرد و باید مضاعف تلاش کنیم که اعتبارات اشتغال‌زایی را به طور کامل جذب کنیم.

کلامی افزود: با وجود سیاست انقباضی بانک‌ها، هر اعتباری که به استان جذب شود در راستای ترزیق نقدینگی و ایجاد اشتغال است و باید برای ایجاد ۷۰ هزار شغل در سال آینده از الان برنامه ریزی داشته باشیم.

در این جلسه مدیران بانک‌های استان درخصوص روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و موانع و مشکلات موجود در این زمینه به ارائه گزارش پرداختند و درخصوص راهکارهای تسریع و تسهیل در پرداخت این تسهیلات بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});