• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

۱۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی جلب شد

  • کد خبر : 99114
  • 29 اسفند 1401 - 13:00
۱۵۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی جلب شد
یاز اکو - مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: میزان جلب سرمایه گذاری خارجی در سال جاری بیش از ۱۵۵ میلیون دلار برای ۱۰ پروژه سرمایه گذاری است که تا کنون ۲۷ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، واقف بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت خزانه آذربایجان شرقی افزود: قسمتی از منابع استان در قالب اسناد خزانه تامین می شود که عملکرد هر سال در شهریور ماه سال بعد بسته می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته یکهزار و ۴۶۹ میلیارد تومان اسناد خزانه به استان تخصیص یافته که عملکرد جذب سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان میزان درصد نسبت به کل سنوات قبل با ۹۹.۸ درصد بوده است.

بهروزی اظهار کرد: اعتبار مصوب مجموع ردیف های بودجه ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ حدود یکهزار و ۸۹۳ میلیارد تومان بود که در سال جاری با افزایش ۲۳ درصدی به ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: در سال گذشته یکهزار و ۴۴ میلیارد تومان و امسال نیز یکهزار و ۶۹۳ میلیارد تومان از بودجه تخصیص یافته به استان جذب شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی در خصوص اعتبارات هزینه ای آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته از ۹۹۳ میلیارد تومان مصوب شده ۹۷۳ میلیارد تومان جذب و سال جاری نیز کل یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان مصوب تخصیص یافت.

بودجه درآمدهای آذربایجان شرقی

وی با اشاره به بودجه درآمدهای آذربایجان شرقی اظهار کرد: رقم مصوب سال جاری حدود ۱۰۷ هزار میلیارد ریال است که نسبت سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است و در عملکرد نیز تا ۲۰ اسفند ماه جاری حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافته است که نسبت به عملکرد مدت مشابه سال قبل ۷۶ درصد افزایش داشته است.

بهروزی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ادامه داد: حدود پنج هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر به استان تا کنون تحقق یافته است.

وی در خصوص مجتمع مس سونگون نیز گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی تشکیل شرکت مس آذربایجان و انتقال مالیات و حساب های بانکی مس سونگون به استان بوده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی اظهار کرد: با تلاش ویژه مدیریت ارشد استان و پیگیری تمام دستگاه های ذی ربط استانی در سطح کلان برای اولین بار انتقال مالیات مس سونگون به استان کلیک خورد و حدود ۳۰۵ میلیارد تومان تا کنون تحقق یافته که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده است.

تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، اظهار کرد: میزان ابلاغیه سهم استان ۱۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال مصوب بوده که ۱۷ هزار میلیارد ریال آن جذب و پرداخت شده است .

بهروزی با اشاره به تاکید مدیریت ارشد آذربایجان شرقی نسبت به موضوع ماده ۵۶ قانون الحاق، افزود: پیش از این به ماده ۵۶ توجهی نشده بود و هیچ پرونده ای نیز در استان برای سرمایه گذاری داخلی تشکیل نشده بود.

وی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه آزاد راه مراغه- هشترود از محل ماده ۵۶ قانون الحاق پرداخت شد و پنج پروژه در مرحله تضمین است که پیش بینی می شود ظرف ۲ ماه آینده از این محل بودجه بیش از هزار میلیارد تومانی پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});