• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

هشدار هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به بارش برف در مناطق سردسیر

  • کد خبر : 99124
  • 29 اسفند 1401 - 13:45
هشدار هواشناسی آذربایجان شرقی نسبت به بارش برف در مناطق سردسیر
یاز اکو - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، رانندگان و مسافران برای تردد در این مناطق احتیاط کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز دوشنبه با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از روز سه شنبه تشدید می شود، افزود: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه‌ بارشی موجب ابرناکی، بارش باران به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد گاهی تا به نسبت شدید می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شرقی و منطقه ارسباران را فرا می گیرد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اوایل روز چهارشنبه کاهش یافته و به مرور تمام می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تشدید فعالیت این سامانه همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی،کولاک برف و اختلال در تردد می شود.

امیدفر، به مسافران و مهمانان نوروزی استان توصیه کرد از رفتن به حریم رودخانه ها و اتراق در حاشیه مسیل ها و صعود به ارتفاعات برای جلوگیری از برخورد آذرخش خودداری کنند.

وی همچنین خواستار لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد و بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی و آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد آب گرفتگی معابر عمومی تاکید کرد.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای سراب و چاراویماق با دمای منفی یک درجه و شهرهای کلیبر و جلفا با دمای هفت درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به یک درجه بالای صفر رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});