اصغر آدی بیگ گفت: هندریلهای روی پل تراکتور ( نرده های روی پل) به نوعی حفاظ در برابر سقوط خودروها است که بطول ۹۰۰ متر در حال اجرا بوده و اعتبار تخصیص یافته بر این پروژه ۴۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: هندریلهای روی پل در حال ساخت و تولید پایه های نرده ها توسط پیمانکار مربوطه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا می باشد.
آدی بیگ با اشاره به اینکه باران های اسیدی و شورآب ها باعث فرسایش سازه پل در گذر زمان شده است، اظهار کرد: شورآب ها و باران های اسیدی بر تمام ساختار پل از کوله ها، آرماتوربندی، هندریل ها، جان پناه و سازه های فلزی تاثیر گذاشته و باعث فرسودگی و اکسیده شدن آنها شده است.
وی با تاکید بر فنی و تخصصی بودن عملیات مقاوم سازی پل، گفت: با انجام تخریب و پیش روی عملیات در هر مرحله ظرایف کار و پیچیدگی آن ها و اقدامات لازم برای مقاوم سازی سنجیده می شود که این مهم نشان از اهمیت و سختی کار دارد و با در نظر گرفتن تمامی جوانب و عدم ایجاد مشکلات ترافیکی توسط کارشناسان و مهندسین عملیاتی می شود.
هندریل پل نوعی میلهی افقی یا شیبدار است که در کنارههای پل نصب میشود و به عنوان یک تکیه گاه مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان نرده ای که از سقوط وسایل نقلیه جلوگیری می کند.
گاهی اوقات در جادهها و مسیرهایی که وجود پل در آنها الزامی است، از هندریل به عنوان یک حفاظ و یک راهنما جهت جلوگیری از منحرف شدن اتومبیل استفاده میکنند.