• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

سالانه ۹۰۰ هزار تن محصول باغی در ارومیه تولید می‌شود

  • کد خبر : 145438
  • 21 خرداد 1403 - 13:00
سالانه ۹۰۰ هزار تن محصول باغی در ارومیه تولید می‌شود
یازاکو - مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود که مهمترین این محصولات را سیب تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، پرویز امجد روز دوشنبه افزود: شهرستان ارومیه دارای بیش از ۵۰ هزار هکتار باغ دانه دار و هسته دار است.

وی بیان کرد: تاکنون در حدود ۳۰۰ هکتار از این باغ‌ها با استفاده از پایه های رویشی جدید، زمینه بهبود کیفی و کمی تولید فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته، دوره نونهالی و عدم سال آوری در ۲۸۹ هکتار باغ پایه رویشی شهرستان کاهش یافته است.

امجد اضافه کرد: از مزایای احداث و توسعه باغات با استفاده از پایه های رویشی می‌توان به تراکم کشت بالا، زودبارده بودن و کیفیت بالای محصول تولیدی، همگن بودن باغ و سهولت در انجام عملیات داشت و برداشت، افزایش بهره وری مصرف آب و کاهش هزینه های تولید و عملکرد بالا در واحدسطح و کاهش عادت سال آوری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: جهت تنظیم بازار سیب و خروج از پیک تولید در مهرماه می توان از ارقام جدید زودرس و میان رس مانند رقم های فوجی رزا، دلباراستیوال، رد مریکال و استارکینگ استفاده کرد.

وی گفت: طبقه بندی مناطق با توجه به زیرساخت ها و نیازهای بخش و ارائه آموزش، به کشت های جایگزین و با بهره وری بالا منجر می شود تا درآمد کشاورزان ارتقا یابد و این از ارکان توسعه بخش کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});