• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
2

قوانینی که در هنگام سفر به ترکیه، باید رعایت کنید

  • کد خبر : 149064
  • 29 تیر 1403 - 16:00
قوانینی که در هنگام سفر به ترکیه، باید رعایت کنید
مسافرانی که قصد دارند تابستان امسال به ترکیه سفر کنند، باید از چند قانون خاص مطلع باشند که ممکن است برای گردشگران مشکلاتی ایجاد کند.

یکی از قوانین سختگیرانه ترکیه مربوط به پرچم این کشور است. سوزاندن یا تخریب پرچم به هر شکلی غیرقانونی است و این شامل نمونه‌های کوچک‌تر آن مانند تصاویر روی پول نیز می‌شود. هرچند احتمال اینکه یک گردشگر پول نقد را بسوزاند بسیار کم است، اما نوشتن روی پول یا پاره کردن آن نیز می‌تواند باعث پیگرد قانونی یا جریمه شود. همچنین، انتقاد از کشور ترکیه در شبکه‌های اجتماعی غیرقانونی است و می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود.

به گزارش یازاکو، یکی دیگر از قوانینی که ممکن است گردشگران را به دردسر بیاندازد، الزام به حمل مدارک شناسایی در تمام اوقات است. شهروندان، ساکنان و گردشگران همگی موظفند همیشه مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشند. پلیس ترکیه به ویژه در مناطق شلوغ به طور دوره‌ای این موارد را بررسی می‌کند. عدم ارائه مدارک شناسایی در صورت درخواست می‌تواند منجر به جریمه شود. بنابراین، بهتر است همیشه گذرنامه یا نوع دیگری از مدارک شناسایی را همراه داشته باشید.

عکس گرفتن نیز می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. گرفتن عکس از اماکن یا نزدیک به مکان‌های نظامی ترکیه غیرقانونی است. ممکن است در صورت درخواست مودبانه برخی استثنائات وجود داشته باشد، اما به طور کلی بهتر است از این کار خودداری کنید تا مشکلی پیش نیاید.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});