• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
1

دوره آموزش‌های مهارتی برای ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

  • کد خبر : 149214
  • 30 تیر 1403 - 19:13
دوره آموزش‌های مهارتی برای ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
یازاکو - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست امسال برای ۲۱ هزار و ۷۱۳ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در بخش های دولتی و خصوصی استان برگزار شد.

علی مشایخی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: این دوره ها از جمله در خوشه‌هایی مانند خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی برگزار و سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۷۸۵ نفرساعت آموزش‌های فنی و مهارتی به علاقمندان به مهارت آموزی در استان ارائه شد.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی ۹ هزار و ۵۱ نفر در خوشه صنعت، ۱۰ هزار و ۶۸۷ نفر در خوشه خدمات، یک هزار و ۱۹۴ نفر در خوشه فرهنگ و هنر و ۷۰۴ نفر نیز در خوشه کشاورزی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارایه شده به مهارت آموزان، هشت هزار و ۴۰۲ نفر در بخش بانوان و ۱۳ هزار و ۳۱۱ نفر نیز در بخش آقایان است.

مشایخی، ادامه داد: این تعداد مهارت آموز در ۵۴۳ آموزشگاه‌ فنی و حرفه ای آزاد استان از طریق ۹۸۱ مربی فعال در این آموزشگاه ها آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

وی یادآور شد: آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و در زندان برای یکهزار و ۸۱۹ نفر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای ۴۰۲ نفر، سکونتگاه‌های غیررسمی برای ۱۵۷ نفر، در روستاها برای ۶۸۷ نفر، در مراکز ثابت و سیار شهری برای پنج هزار و ۸۴ نفر، در صنعت برای ۶۶۱ نفر، برای جامعه عشایری برای ۳۳ نفر، در بخش آسیب دیدگان اجتماعی برای ۴۷ نفر و در بخش سربازان وظیفه برای یک هزار و ۷۶۹ سرباز ارایه شد.

مشایخی، افزود: در سه ماه اول سال جاری تعداد ۱۰۲ مورد صدور پروانه تاسیس، ۲۵ مورد تمدید پروانه آموزشگاه، ۳۲۲ مورد بازآموزی و نظارت هوشمند مربیان، ۱۶ مورد افزایش رشته های آموزشی، ۱۹۳ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، ۱۴ مورد رسیدگی به شکایات مردمی توسط بخش خصوصی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});