• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1

خلاقیت؛ نوآوری؛ ادب و هنر را در مدارس بها دهیم

  • کد خبر : 156096
  • 04 مهر 1403 - 9:00
خلاقیت؛ نوآوری؛ ادب و هنر را در مدارس بها دهیم
یازاکو - آغاز سال تحصیلی را بر همکاران فرهنگی، اساتید دانشگاهها، دانشجویان، دانش آموزان، اولیای محترم، تبریک و شاد باش عرض می نمایم.

یازاکو، دکتر محرم شاه بلاغی_ مهر ماه روزهای دانایی ، آگاهی ، مبارزه با جهل و نادانی ، خلقت بشریت ، سرنوشت آینده یک ملت ،اقتصاد رفاه یک ملت ،معنویت و اخلاق مداری ، گفتار  نیک ، پندار نیک ، کردار نیک تمرین کردن، آزاد اندیشی ، نفی ظلم وتاریکی ،عدالت خواهی ، آغاز کشت وکار در وجود کودکان و نوجوانان و جوانان در حال تحصیل ، آماده کردن فرزندان ایران زمین برای توسعه ملی در آینده است ، آیا این نظام آموزشی با این ساختار های کهنه می تواند جوابگوی آنچه برای مهرماه نگاشتم باشد؟ حتما خواهیم گفت نه ، چون کیفیت آموزشی، امکانات ، منابع تولید، و مدیریت نظام آموزشی ، محتوای کتابها و کاربردی، نبودن آموزش نشان از ناتوانی این نظام آموزشی است.

عدم مهارت های آموزشی مانند گفتگو کردن، تخیل، خلاقیت و نوآموری، صبر و شکیبایی، ایران دوستی ،سالم نگه داشتن محیط زیست ، تعامل و همبستگی ، درختکار ی و گل کاری در طبیعت، دوست داشتن زیست محیط ،آواز خوانی ،هنر و موسیقی، سکوت کردن ، احترام به دیگران ،خوب گوش دادن و شنیدن ، ارتباطات ، استفاده صحیح از شبکه های مجازی،راست گفتن ، غیبت نکردن ، با ادب بودن ، احترام بزرگان ، کارگروهی کردن، درست راه رفتن ،شعر خواندن،فرصت ایمان آوردن ، تحمل ؟ آیا ضمن تدریس این مهارت را هم بر فرزندانمان آموزش می دهیم ، مسلما نه، چون رفتار اجتماعی آنها نشان می دهد.

این مهارت ها را تمرین نکردند ،ونمی دانند. پس تئور یها آموزشی و تنها کتاب موجود را تدریس کردن  چندان جوابگو نیاز فرزندان این کشور نبوده است ، فردا بیش از سیزده میلیون دانش آموز در کلاسهای درس حاضر می شود ، این نظام آموزشی مکانیکی و نیمه فرسوده را تغییر دهید،از اساتید خبره آموزش و پرورش و دانشگاهها بخواهید  یک بر نامه ریزی آموزشی استراتژیک با توجه به اصلاح ساختار ها و انتخاب مدیریت شایسته سالار،  را نوشته شود و محتواهای کتابها به روز و کاربردی ، اصلاح ساختار  دانشگاه فرهنگیان که معلمان متخصص با توجه به نظام آموزشی مدرن جهانی تربیت کند. چون وظیفه اصلی این وزارتخانه آموزش سرمایه های اجتماعی ، متخصص ، متعهد که این سرمایه ها به دنبال تحولات نوگرایانه و تخصص گرایانه باشندبا تعلیم وتربیت کارآمد،   با ترکیب منابع تو لیدی توانمند و متخصص یک تحولات پویا و مدرن  ایجاد کنند،ساختار های کهنه و فرسوده را زنده وبه روز مطابق استاندارد جهانی باشند و کارشناسان خبره این نظام با تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت عالی  برای رشد و توسعه آموزش وپرورش از طریق اصلاحات و تغییرات  تحولات مثبتی ایجاد کنند، نظام آموزشی مدرن توام با مهارت آموزی باشد معلمان عزیز  سرنوشت میلیونها دانش آموز در اختیار شماست در شور اها مدارس بر نامه ها مدرن آموزشی را پیشنهاد دهید، تا در کل ایران  یک تغییرات بنیادی از طریق  وزارتخانه برای آینده این نظام کهنه فراهم شود ، یک بر نامه آموزشی مدرنیته تدوین کنند تا سرمایه های اجتماعی این نظام آموزشی در آینده بتوانند کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});