به گزارش یازاکو، عبدالرحیم قاصدی با اشاره به ماده ٢٧ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست سرویس مدرسه برای دانش آموزان خود در سامانه سپند نمایند.
وی در ادامه به تبصره ۱۰ ماده ۱ این آئین نامه اشاره کرد و افزود: سامانه سپند به استناد آئین نامه هیئت وزیران به منظور اجراء ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاههای متولی، شرکتها و رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، اولیاء متقاضی حمل و نقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط بصورت بر خط توسط وزارت کشور ایجاد شده است.
قاصدی تصریح کرد: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام میشود و والدین دانش آموزان میتوانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.