• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8

چه کسی دارنده بیشترین تعداد بیت کوین در جهان است؟

  • کد خبر : 100531
  • 15 فروردین 1402 - 22:15
چه کسی دارنده بیشترین تعداد بیت کوین در جهان است؟
یازاکو - بیت‌ کوین به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال جهان با ارزش بازاری بیش از 540 میلیارد دلار، در حال حاضر محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز؛ در جولای سال ۲۰۱۰ و یک سال پس از معرفی بیت کوین، تنها ۱۰۰۰ آدرس نگهداری بیت‌کوین فعال وجود داشت اما در آپریل ۲۰۲۱، این رقم به ۱٫۳ میلیون آدرس فعال رسیده است.

بسیاری از افراد باور دارند که خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو دارنده بیشترین بیت کوین در جهان است، اما ساتوشی میزان بیت کوین در مالکیت خود را برای عموم فاش نکرده است و پیش‌بینی می‌شود که در کیف‌پول وی، حدود ۱٫۱ میلیون بیت کوین وجود دارد. در زمان نگارش این گزارش، ارزش حدودی این دارایی حدود ۲۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 
می‌توان بزرگترین دارندگان بیت کوین را به کاربران خصوصی، کسب‌و‌کارها، سازمان‌ها و کیف‌پول‌های ناشناس طبقه‌بندی کرد. لیست کاربرانی که دارای بیشترین دارنده بیت‌ کوین هستند با تغییر قیمت بیت‌ کوین مدام در حال تغییر است.

بیشترین بیت کوین‎‌های جهان متعلق به دو آدرس کیف پول هستند که به صرافی‌های بایننس و بیت‌فینکس متصل هستند. بیشترین دارنده این ارز دیجیتال که به صرافی بایننس متصل است، دارای ۲۵۰,۵۹۷ عدد بیت‌ کوین با ارزش حدودی ۷ میلیارد دلار است. به عبارتی دیگر این فرد، دارنده ۱٫۳ درصدی از تمام عرضه بیت‌ کوین در جهان است.

کیف پول متصل به بیت‌فینکس، حدود ۰٫۹ درصد بیت‌ کوین در چرخش را در اختیار دارد. هویت دارنده سومین کیف‌پولی دارنده بیشترین تعداد بیت کوین ، ناشناس است و دارای ۱۴۰۱۶۵ عدد از این ارز دیجیتال محبوب است.

 

شرکت‌های دارنده بیشترین بیت کوین در جهان

بر اساس پرتفوی شرکت‌ها می‌توان گفت که چهار شرکت مایکرواستراتژی، گلکسی دیجیتال، ویجر دیجیتال و تسلا دارنده بزرگترین ذخایر بیت کوین در جهان هستند.

مایکرواستراتژی: شرکت مایکرواستراتژی بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره اصلی خود برگزیده است. این شرکت، خدمات مربوط به هوش تجاری، نرم‌افزارهای موبایل و سرویس‌های ابری را ارائه می‌کند و مدیرعامل آن از نهنگ‌های بازار کریپتو است.

مایکرواستراتژی مجموعا ۱۳۲,۵۰۰ بیت کوین را در ذخایر خود دارد. با ریزش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲، ارزش دارایی‌های این شرکت کاهش زیادی پیدا کرد. مایکل سیلر، مدیرعامل مایکرواستراتژی ادعا کرده است که این شرکت در هر ثانیه، ۱۰۰۰ دلار بیت کوین خریداری می‌‌کند.

گلکسی دیجیتال: شرکت گلگسی دیجیتال که متعلق به مایک نووگراتز و دارایی بانک تجاری متلعق به رمزارزها نیز است، حدود ۱۶,۴۰۰ بیت کوین را در اختیار دارد. نووگراتز پیش‌تر با کسب‌و‌کارهای بیزنیسی مانند Block.one و BlockFi همکاری داشته است و یکی از حامیان این ارز دیجیتال است.

ویجر دیجیتال: پیش از ورشکستگی‌های زنجیره‌ای سال گذشته میلادی دنیای رمزارز، این بروکر رمزارز حدود ۱۲,۲۶۰ بیت کوین در اختیار داشت. این شرکت یکی از قربانیان سقوط قیمت ارزهای دیجیتال شد و در تیر ۱۴۰۱ با فصل ۱۱ اعلام ورشکستگی کرد.

تسلا: این شرکت خودروسازی در جولای ۲۰۲۲ اعلام کرد که ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوین خود را در سه ماهه دوم این سال به فروش گذاشته است. با وجود اینکه میزان دقیق بیت کوین ذخیره شده در تسلا مشخص نیست، اما در آمار درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، رقم بخش دارایی‌های دیجیتال در ترازنامه این شرکت، برابر با ۲٫۵۶ میلیارد دلار ذکر شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});