• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند را بخش خصوصی اجرا می‌کند

  • کد خبر : 101840
  • 26 فروردین 1402 - 15:30
فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند را بخش خصوصی اجرا می‌کند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند در هشترود با مشارکت و سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف غفارزاده روز شنبه در جلسه کمیته راهبری شبکه پایاب سهند، اظهار کرد: فاز سه و چهار این شبکه به مساحت ۲ هزار هکتار اجرا می شود و تفاهم نامه اجرای این طرح با آمادگی کتبی سرمایه گذار مربوطه، هفته آینده در استانداری امضا می شود.

وی در مورد جزئیات این طرح، گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا بین کشاورز و سرمایه گذار و بین شرکت آب منطقه‌ای و سرمایه گذار تفاهم نامه ای امضا می‌شود تا سرمایه گذار پس از اتمام شبکه، طی مدت قرارداد که معمولا چهار یا پنج سال خواهد بود، تمامی هزینه و سود اجرای این طرح را دریافت کند و پس از پایان این مدت، شبکه را تحویل کشاورزان دهد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای ناظر بر اجرای این طرح خواهد بود و نقشه راه احداث شبکه به همراه تجهیزات نصب شده بایستی بر اساس استانداردهای تعیین شده این شرکت توسط سرمایه گذار تهیه شود و تجهیزات باید کیفیت بالایی داشته باشند.

وی گفت: با انجام این امر، طرح احداث شبکه‌های پایاب که پیش از این معمولا به یک دهه می‌رسید، حداکثر طی پنج سال تمام خواهد شد.

وی افزود: وزیر نیرو نیز در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل تمامی شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب فاضلاب و برق کشور داشت سیاست گذاری وزارت نیرو را مشخص کرد و طرح احداث شبکه پایاب با مشارکت سرمایه گذار را به عنوان سیاست کلی وزارتخانه مطرح و از استان آذربایجان شرقی به دلیل پیش قدم شدن در انجام این طرح تشکر کرد و از آن به عنوان طرح ملی نام برد که پس از این در تمامی استان‌های کشور اجرایی می شود.

غفارزاده گفت: نخستین گام اجرای مشارکتی پایاب سدها در شبکه آیدوغموش با مساحت یکهزار هکتار اجرا شده است که در اردیبهشت ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و دومین گام آن نیز در شبکه پایاب سهند است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});