• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

توهین و ضرب و جرح جزو جرائم نخست آذربایجان شرقی است

  • کد خبر : 10215
  • 19 فروردین 1400 - 8:33
توهین و ضرب و جرح جزو جرائم نخست آذربایجان شرقی است
یاز اکو - معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰۰ هزار پرونده قضایی در دستگاه قضایی استان رسیدگی شده است؛ گفت: توهین، ضرب و جرح و تهدید جزو جرائم اول استان به حساب می آیند .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امان اله فیض الهی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری عجب شیر، گفت: ایجاد اعتماد و کوتاه کردن فرایند رسیدگی به پرونده ها جزو  اولویت دستگاه قضایی است که رهبری هم به آن تاکید دارند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان افزود: پرونده‌های قضایی افزایش داشته است ولی با این حال شهرستان عجب شیر، جزو شهرستان های پاک به حساب می آید.

 فیض الهی با اشاره به اینکه قانونگذار می‌تواند با یک قانون تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه را کم کند، خاطرنشان کرد: از ۸۰۰ هزار پرونده قضایی استان در سال گذشته ۱۰۰ هزار پرونده مربوط به دیگر ادارات بود.
وی برخورد شدید با کسانی که اعتماد مردم را سلب می کنند را خواستار شد و افزود: با مفسدان باید با شدت و قاطعیت برخورد شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: میزان رضایت از دادگستری عجب شیر زیاد و به همین خاطر تعداد مراجعه کنندگان عجب شیری به مرکز استان کم است.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات صادقانه رئیس سابق دادگستری شهرستان اظهار امیدواری کرد: رئیس جدید دادگستری شهرستان، مایه خیر و برکت باشد.

عادل اصغرپور وظیفه دستگاه قضایی را برقراری عدالت دانست و گفت: مردم قضات خوبی هستند و آثار و خدمت مسئولان را سال‌ها در ذهن خود ثبت می‌کنند و باید با تلاش و برنامه ریزی در حیطه وظایف اداری خود به خوبی انجام وظیفه کنیم.

وی اظهار کرد: دستگاههای اجرایی شهرستان با اعتقاد به استقلال دستگاه قضایی ضمن حفظ این استقلال و اقتدار و همکاری و همدلی با دستگاه قضایی، همواره از مداخله در دستگاه قضایی پرهیز خواهند کرد.

فرماندار عجب شیر با بیان این مطلب که همکاری و تعامل قوه مجریه و قوه قضائیه با یکدیگر می تواند رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: من به عنوان نماینده دولت در شهرستان در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

در این آیین حجت الاسلام محمد جباری به عنوان رییس دادگستری عجب شیر منصوب و از خدمات سه ساله فرهاد خاکپور تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});