• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

خلخال شهر ملی جاجیم کشور می‌شود

  • کد خبر : 10218
  • 19 فروردین 1400 - 8:45
خلخال شهر ملی جاجیم کشور می‌شود
یاز اکو - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم در کشور انتخاب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدغنی نظری در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهارکرد: عملی شدن این کار کمک بزرگی به توسعه صنایع دستی منطقه در بخش‌های فرش‌بافی ،گلیم‌بافی ،شال‌بافی ، جاجیم‌بافی و همچنین احیای مجدد صنایع دستی فراموش شده این منطقه خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر خدادادی این منطقه در بخش گردشگری افزود: انتظار از دست‌اندرکاران حوزه گردشگری استان اردبیل تلاش برای رفع موانع سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی صورت گرفته در حوزه گردشگری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: طرح‌های بزرگ گردشگری از جمله مجتمع گردشگری بام خلخال در بلندای این شهر ، پل معلق ، قصرهای چوبی ، هتل ۵ ستاره در منطقه نمونه گردشگری ازناو و مجتمع گردشگری زیبادشت تفرجگاه اندبیل از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال اجرا بوده و انتظار از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل کمک به بهره‌برداری این طرح‌ها در جهت توسعه و رونق صنعت گردشگری خلخال است.

وی با بیان اینکه هر یک از طرح‌های گردشگری آغاز شده از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی دولت است، گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال تخصیص یافته و با توجه به اختیارات اداره کل میراث فرهنگی استان در ایجاد زیرساخت‌های طرح‌های گردشگری منطقه هزینه‌کرد این اعتبار برای بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری منطقه ضرورت دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بدنبال برگزاری نشست با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با حضور تعدادی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان اردبیل در تهران برگزار شد، تلاش برای تحقق شعار امسال انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری و مانع‌زدایی و پشتیبانی از طرح‌های پیشران سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل در اولویت کاری این اداره کل در سال ۱۴۰۰ قرارگرفت.

نادر فلاحی با اشاره به برخورد برخی از طرح‌های گردشگری در حال اجرای خلخال با مشکلات دریافت تسهیلات بانکی و یا سایر موانع اداری اظهارکرد: این مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید جزو برنامه‌های مهم این اداره‌کل قرار گرفته است.

او با اشاره به بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در حضور وزیر میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی افزود: از جمله این طرح‌ها ایجاد پیست اسکی و مجتمع گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال بود که گزارش اجرای طرح توسط سرمایه‌گذار ارائه و پس از بررسی در مورد روند اجرای آن تصمیمات لازم از سوی وزیر اتخاذ شد.

فلاحی گفت: با توجه به درخواست افزایش سطح زمین مورد نیاز مورد اجرای طرح مجموعه گردشگری اندبیل به بیش از هشت برابر زمین مورد درخواست سرمایه‌گذار جدید این طرح نسبت به ۱۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار قبلی خلع ید شده طرح ، تصمیم‌گیری در واگذاری زمین از محل اراضی ملی واقع در این تفرجگاه خارج از حیطه اختیارات استانی بود و نیاز به اتخاذ تصمیم در مرکز کشور داشت که حضور در تهران و تشکیل جلسه با وزیر میراث فرهنگی با حضور استاندار اردبیل دستیابی به این مهم را تسریع کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});