• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1

انتخابات ترکیه؛ تمرکز بر هویت، سیاست خارجی و تروریسم

  • کد خبر : 103193
  • 07 اردیبهشت 1402 - 14:30
انتخابات ترکیه؛ تمرکز بر هویت، سیاست خارجی و تروریسم
یازاکو - در حال حاضر همه چیز از پروژه های بزرگ و اقتصاد ترکیه گرفته تا مسائل هویتی (کرد و علوی)، اقدامات ضد تروریسم و امپریالیسم روی میز است. دلیل آن این است که رأی دهندگان اهمیت زیادی به اینکه چه کسی در پنج سال آینده مسئول خواهد بود، قائل هستند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ثمره «سیاست کار» خود را برداشت و متعهد شد که در رویدادهای مبارزات انتخاباتی بر «عصر جدید پیشرفت» نظارت کند.

وی با ارائه رویکردی جامع به سیاست خارجی، امنیت ملی و دفاع، قول می دهد که به ساخت «محور ترکیه» ادامه دهد.

انتخابات ترکیه مهمترین انتخابات جهان در سال ۲۰۲۳

جای تعجب نیست که رسانه های بین المللی رقابت پیش رو را مهم ترین انتخابات سال ۲۰۲۳ معرفی کردند. دولت ها در سراسر جهان می دانند که انتخاب مجدد اردوغان تأثیرات جدی بر سیاست جهانی و منطقه ای خواهد داشت.

قطبی شدن

کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری اتحاد ملت و حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری خواه خلق (CHP)، همچنان به اعلام وعده های انتخاباتی ادامه می دهد و رویکرد جدیدی را برای مسائل مربوط به هویت ارائه می کند.

با این حال، مسائل هویتی ناگزیر با ورود جمهوری ترکیه به قرن دوم خود بروز خواهند کرد. شک نیست که تبعیض منجر به شکست خواهد شد.

دقیقاً به همین دلیل است که همه نامزدها و احزاب سیاسی مخالفان مربوطه خود را به تبعیض متهم می کنند.

همچنین لازم است پیوندهای بین بحث قدرت های خارجی، ملی گرایی و هویت و برخی خطرات جدی که امروز کشور ترکیه با آن مواجه است شناسایی شود.

نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون متعهد شد که همه افرادی را که با حکمی از خدمات دولتی برکنار شده اند، از زندان آزاد کند – که این موضوع باعث نگرانی شدید شد.

علاوه بر این، در حالی که تروریست‌های پ‌ک‌ک و گروه تروریستی گولنیست (FETÖ) از مخالفان اردوغان حمایت می‌کنند، سکوت کرکننده اتحاد ملت باعث نارضایتی بسیاری می‌شود.

اپوزیسیون به جای تعهد به مبارزه با پ‌ک‌ک و FETÖ، تلاش می‌کند تا گفت‌وگو را با این جمله هدایت کند: «از اینکه مردم می‌گویند هر کسی که به (دولت) رای نمی‌دهد تروریست است، خسته شده‌ایم.» در حقیقت، تصمیم بلوک اپوزیسیون برای پیوستن به نیروها با حزب چپ سبز (YSP) و نه ترجیحات رای دهندگان، همچنان مورد بحث است.

زمینه ایدئولوژیک تروریستها

اعضای پ ک ک و FETÖ سعی نمی کنند این واقعیت را پنهان کنند که اگر قلیچداراوغلو در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، وضعیت آنها بهتر خواهد شد. بر این اساس، رای دهندگان حق دموکراتیک دارند که از نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون توضیح بخواهند.

آیا کسی باور می کند که به اصطلاح فرماندهان پ.ک.ک نمی دانند که بیانیه های عمومی مکرر آنها موجب نگرانی در مورد پیروزی احتمالی قلیچداراوغلو می شود؟ با این حال، این برای تروریست ها اهمیتی ندارد، زیرا سازمان های تروریستی فقط به دنبال به دست آوردن زمینه های سیاسی و ایدئولوژیک هستند.

در عین حال، آنها تلاش می‌کنند چارچوبی لفاظی ایجاد کنند که به آنها امکان می‌دهد در صورت پیروزی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری، قلیچداراوغلو را قوی‌تر کنند و همچنین امیدی را در میان هواداران خود برانگیزند.

بی شک سازمان‌های تروریستی جاه‌طلب‌تر خواهند شد و رای‌دهندگان نگران‌تر خواهند شد، مگر اینکه و تا زمانی که قلیچداراوغلو علناً متعهد شود که مبارزه با گروه‌های تروریستی را با همان سطح عزم دولت فعلی ادامه دهد. در غیر این صورت، او با انتقادهای فزاینده ای روبرو خواهد شد که نمی تواند به خاطر “یک مشت رای” علیه تروریست ها صحبت کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});