• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

۵ میلیون هکتار زیرکشت محصولات زراعی دیم/ ضرورت استفاده از فناوری‌های روز برای تولید پایدار

  • کد خبر : 103446
  • 09 اردیبهشت 1402 - 15:00
۵ میلیون هکتار زیرکشت محصولات زراعی دیم/ ضرورت استفاده از فناوری‌های روز برای تولید پایدار
یاز اکو - رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در کشور بیش از ۵ میلیون هکتار است و از این میزان اراضی در سال بیش از ۶ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، مظفر روستایی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران برگزاری شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در کشور بیش از ۵ میلیون هکتار است و از این میزان اراضی در سال بیش از ۶ میلیون تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد اراضی دیم کشور به کشت غلات اختصاص دارد، گفت: آنچه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور معرفی می‌کند ارقام مقام به خشکی، سرما، تنش‌های محیطی و بیماری‌هاست.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: با کاهش بارندگی‌ها بهره‌گیری از فناوری‌های روز و ارقام جدید تحقیقاتی برای دستیابی به تولید پایدار ضروری است.

وی افزود: با هدف انتقال یافته‌ها و افزایش تولید در دیمزارها پایگاه‌های نوآوری در تمام شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});