• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

ترکیه به طور رسمی بزرگترین نیروگاه خورشیدی اروپا را راه اندازی کرد

  • کد خبر : 103866
  • 12 اردیبهشت 1402 - 22:43
ترکیه به طور رسمی بزرگترین نیروگاه خورشیدی اروپا را راه اندازی کرد
یازاکو_ترکیه روز سه شنبه به طور رسمی بزرگترین نیروگاه خورشیدی اروپا را افتتاح کرد که در یک سایت واحد و یکی از پنج نیروگاه بزرگ جهان ساخته شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح این نیروگاه در استان مرکزی قونیه، توسط Kalyon Energy، وابسته به یکی از شرکت‌های بزرگ ترکیه، احداث شده است و دارای ظرفیت نصب شده ۱۳۵۰ مگاوات (MW) است.

نیروگاه خورشیدی کالیون کاراپینار که طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور راه اندازی می شود به ترکیه امکان می دهد تا واردات گسترده انرژی خود را محدود کند و از تلاش خود برای تقویت تولید انرژی تجدیدپذیر که قبلاً توسط انرژی خورشیدی و بادی در مقیاس بزرگ پیش می رفت، حمایت کند.

مناقصه های برق

بیش از ۳٫۲ میلیون پنل خورشیدی در این تاسیسات قرار است سالانه ۳ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کنند که برای تامین برق ۲ میلیون نفر و جلوگیری از استفاده ۴۵۰ میلیون دلاری از منابع سوخت فسیلی کافی است.

این نیروگاه ۱ میلیارد دلاری در حال حاضر برق تولید می کند و سالانه از انتشار ۱٫۵ میلیون تن کربن جلوگیری می کند و سهم انرژی خورشیدی در کل تولید انرژی ترکیه را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

هلدینگ کالیون در آگوست سال گذشته با فروش ۵۰ درصد سهام کالیون انرژی به شرکت هولدینگ بین المللی ابوظبی (IHC) به قیمت حدود ۴۹۰ میلیون دلار موافقت کرد. این معامله شامل پروژه انرژی خورشیدی در کاراپینار، علاوه بر پروژه دیگری در منطقه غازیانتپ و پروژه برق بادی در آنکارا بود.

این کارخانه که احداث آن در اوایل سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، مساحتی بالغ بر ۲۰ میلیون متر مربع را پوشش می دهد و در منطقه ای قرار دارد که بیشترین تابش خورشیدی را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});