• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

‌فروش خودرو در ترکیه به بالاترین سطح از میانگین سال ۲۰۱۲ رسید

  • کد خبر : 104020
  • 14 اردیبهشت 1402 - 13:15
‌فروش خودرو در ترکیه به بالاترین سطح از میانگین سال ۲۰۱۲ رسید
یازاکو - آمارهای بخش صنعت روز چهارشنبه نشان داد که فروش خودرو در ترکیه تقریباً 63 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بالاترین رقم ماه آوریل را به خود اختصاص داده است، که همچنین با حمایت از رونق فروش خودروهای برقی، روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل ازدیلی صباح، انجمن توزیع کنندگان خودرو (ODD) در بیانیه ای اعلام کرد: حدود ۹۷۶۷۹ دستگاه خودروی سواری و خودروهای تجاری سبک در ماه گذشته دست به دست شدند که بالاترین سطح از میانگین سال ۲۰۱۲ است.

در مقایسه با فروش ۶۰۰۳۵ دستگاهی در ماه مشابه سال قبل فروش در آوریل ۲۰۲۱ به ۶۱۴۸۸ دستگاه، در سال ۲۰۲۰ به ۲۶۴۵۷ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۳۰۹۷۱ دستگاه و در سال ۲۰۱۸ به ۷۱۱۲۶ دستگاه رسید.

خرید خودرو برای حفظ ارزش پول

مصرف‌کنندگان خودروهایی را انتخاب می‌کنند که به‌ عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری برای محافظت از ارزش پولشان در برابر تورم بالا باشد.

کاهش مشکلات برای دسترسی به زنجیره تولید نیز از دلایل افزایش فروش خودرو از ابتدای سال در ترکیه بوده است.

در همین حال، داده های رسمی روز چهارشنبه نشان داد که تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه در ماه آوریل به ۴۳٫۶۸ درصد کاهش یافت و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار است در ۱۴ مه برگزار شود، کاهش یافت.

تورم از ۸۵٫۵۱ درصد در اکتبر سال گذشته کاهش قابل توجهی را به ثبت رساند که یک اوج در ۲۴ سال گذشته بود. دولت می گوید روند کاهشی در ماه های آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش ODD، فروش خودرو در دوره ژانویه تا آوریل ۵۷٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۳۳۳۶۵۰ دستگاه رسید.

داده ها نشان می دهد که در ماه آوریل، بازار خودروهای سواری ۶۹٫۹ درصد به صورت سالانه جهش داشته و به ۷۷۳۹۸ دستگاه رسید و فروش خودروهای تجاری سبک با ۴۰٫۱ درصد افزایش به ۲۰۲۸۱ دستگاه رسید.

فروش خودروهای سواری در ژانویه تا آوریل با ۵۵٫۷ درصد افزایش به ۲۵۲ هزار و ۸۱۹ دستگاه رسید. بازار خودروهای تجاری سبک با ۶۲٫۷ درصد افزایش به ۸۰۸۳۱ دستگاه رسید.

فروش خودروهای الکتریکی (EV) به بالاترین سطح ماهانه خود تا به امروز رسید و در آوریل به ۲۸۵۷ دستگاه رسید، زیرا برندهای بیشتری مدل‌های باتری‌دار خود را به بازار عرضه می‌کنند.

این داده ها نشان می دهد که وسایل نقلیه الکتریکی ۳٫۷ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می دهند.

انتظار می‌رود این روند با آغاز تحویل اولین خودروی الکتریکی داخلی ترکیه در روزهای اخیر، انگیزه جدیدی به دست آورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});