• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

۱۰ درصد بزرگراه های کشور در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود

  • کد خبر : 104754
  • 20 اردیبهشت 1402 - 20:09
۱۰ درصد بزرگراه های کشور در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش راه یکی از فعال ترین حوزه های اقتصادی استان است، گفت: اکنون ۱۰ درصد از مجموع بزرگراه های کشور در این استان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار، یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم در توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی را توجه به وضعیت راه ها و توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای اعلام و اظهار کرد: بر این اساس سرمایه گذاری های بسیار خوبی در یکسال گذشته به انجام رسیده و بسیاری از طرح های راکد نیز دوباره فعال شده است.

وی بی توجهی به پروژه های راه سازی را یکی از چالش های مهم و اصلی اقتصادی آذربایجان شرقی در حوزه توسعه حمل و نقل تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس این حوزه جزو اولویت های اولیه مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان در خرداد ماه پارسال قرار گرفت.

خرم با بیان اینکه بخش حمل و نقل در هر سه بخش جاده ای، ریلی و هوایی در رتبه اول میزان اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری قرار دارد، افزود: با تخصیص و جذب بخش عمده ای از اعتبارات مزبور شاهد تحولات بسیار مهم و چشمگیر در این بخش و به خصوص حمل و نقل جاده ای هستیم به طوری که هم اکنون تمام طرح های تعطیل شده که سابقه تعدادی از آنها به بیش از ۱۵ سال می رسید، فعال شده است.

به گفته وی در حدود یکسال گذشته ۵۰ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

خرم بزرگراه تبریز- بازرگان، مراغه – هشترود، تبریز- اهر و بستان آباد – سراب را از جمله مهمترین طرح های حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یاد کرد که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در دست ساخت و پیمان سپاری هستند.

وی ساخت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۳۵ کیلومتر آسفالت ریزی راه های روستایی را از دیگر اقدامات مهم و قابل توجه دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: تلاش می کنیم توسعه راه های مواصلاتی و ترمیم و ساماندهی راه های جاده ای اصلی، فرعی و روستایی را در اسرع وقت به اتمام رسانده و طعم شیرین بهره مندی از برکات سفرهای استانی را به مردم ولایت مدار و با بصیرت استان بچشانیم.

استاندار آذربایجان شرقی اهمیت راه های مواصلاتی به علت شرایط اقلیمی و جغرافیایی این استان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: همسایگی با چند کشور خارجی، ارتباط با اروپا و منطقه قفقاز و نیز برخورداری از واحدهای متنوع و مختلف تولیدی و صنعتی بزرگ و متوسط لزوم توجه به این بخش را اجتناب ناپذیر می کند.

خرم افزود: بر همین اساس توسعه شبکه های بزرگراه و آزادراه یکی از اولویت های مهم و اصلی مدیریت آذربایجان شرقی است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجرا می باشد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});