• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

افزایش ۵۸ درصدی هزینه گردشگری داخلی ترکیه در سه ماهه سوم

  • کد خبر : 47611
  • 03 بهمن 1400 - 12:45
افزایش ۵۸ درصدی هزینه  گردشگری داخلی ترکیه در سه ماهه سوم
یاز اکو_هزینه های گردشگری داخلی  ترکیه در سه ماهه سوم سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش یافته و تعداد مسافران داخلی نزدیک به 9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت هزینه گردشگران داخلی بین ژوئیه و سپتامبر به ۲۹٫۸ میلیارد لیر ترکیه رسیده است که به دنبال افزایش ۲۰۳ درصدی به ۱۰٫۷ میلیارد لیر نسبت به سال گذشته رسید.

دود ۱۸٫۸ میلیون نفر در طول سه ماه سوم سال گذشته سفر داخلی داشته اند در حالی که تعداد سفرهای انجام شده با ۶٫۴ درصد افزایش به ۲۳٫۱ میلیون نفر در سال ۲.۲۱رسید.

هدف اولیه از سفرها دیدار با اقوام بود که سهم ۵۳٫۸ درصدی را به خود اختصاص داد و پس از آن تفریح ​​و تعطیلات با ۴۰ درصد و سفرهای مرتبط با سلامت با ۲٫۸ درصد قرار گرفتند.

با این حال، تعداد اقامت‌های شبانه تقریباً ۱۱ درصد به صورت سالانه کاهش یافت و به ۲۲۷ میلیون نفر رسید و میانگین اقامت‌های شبانه به ۹٫۸ رسید که نسبت به ۱۱٫۷ در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۰ کاهش داشت.

میانگین هزینه برای هر سفر ۱۲۸۹ لیر بود که در مقایسه با ۸۶۸ لیر سال قبل و ۱۰۰۸ لیر هزینه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

خوردن و آشامیدن با ۳۲٫۴ درصد بیشترین سهم را تشکیل می دهد در حالی که ۲۳ درصد صرف هزینه های حمل و نقل می شود. مسکن با ۱۵٫۳ درصد سومین کالای بزرگ بود.

در سال ۲۰۲۰، مردم به دلیل محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹، از جمله ممنوعیت سفر، منع آمد و شد و قرنطینه، سفرهای کمتری انجام داده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=47611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});