• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

۴۳ هزار و ۱۰۱ تن انواع کود بین کشاورزان آذربایجان شرقی توزیع شد

  • کد خبر : 106657
  • 08 خرداد 1402 - 11:15
۴۳ هزار و ۱۰۱ تن انواع کود بین کشاورزان آذربایجان شرقی توزیع شد
یاز اکو - سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با آغاز توزیع مصرف سرک(انواع کود) محصولات پاییزه تاکنون حدود ۴۳ هزار و ۱۰۱ تن انواع کود بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صادق نادری صومعه، روز دوشنبه افزود: این کودها از مبادی، پتروشیمی ها و محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستان های ۲۱ گانه استان تحویل و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به‌ طور متوسط روزانه حدود ۳۲۰ تن کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان ها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری میشود و روند تحویل کود بسیار مطلوب است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی، به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص می باد.

نادری صومعه، ادامه داد: بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر محصولات اساسی گندم، جو و کلزا، به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شده اند طبق برش سازمان جهاد کشاورزی استان، کودهای کشاورزی یارانه دار تحویل می شود.

وی با اشاره به ذخیره بیش از ۱۸ هزار و ۶۴۰ تن انواع کودهای یارانه‌ ای، گفت: توزیع کودهای کشت بهاره نیز در ایتان آغاز شده و برنامه تامین و توزیع انواع کودهای کشاورزی در استان طی سال جاری حدود ۱۳۱ هزار و ۳۲۱ تن است.

نادری صومعه، با اشاره به اینکه بخش قابل توجه کودهای یارانه‌ ای مربوط به تولیدکنندگان داخلی است، افزود: با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره قرار داریم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ ای زیاد است، کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});