• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

برداشت ۱۷۵ تن توت درختی در آذربایجان غربی آغاز شد

  • کد خبر : 107416
  • 16 خرداد 1402 - 18:00
برداشت ۱۷۵ تن توت درختی در آذربایجان غربی آغاز شد
یاز اکو - سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت ۱۷۵ تن توت درختی از توتستان های استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جعفری با اشاره به اینکه ۲۸ هکتار توتستان در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: باغ های توت استان عمدتا در شهرستان های ارومیه به مساحت ۱۸ هکتار و در خوی به مساحت ۷ هکتار هستند و در سایر شهرستان ها نیز به صورت حاشیه کاری و پراکنده واقع شده است.

جعفری با بیان اینکه توت یکی از میوه هایی است که از قدیم الایام با سنت های دیرینه مردم استان عجین شده است،اظهار کرد: بخشی از توت درختی استان به صورت تازه خوری مصرف می شود و مابقی نیز به صورت خشک شده مصرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ توتستان در سطح شهر ارومیه وجود دارد، یاد آور شد: علت کاهش تعداد باغات در داخل شهر، تغییر کاربری توتستان های داخل شهر به واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توت های درختی موجود در استان است که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});