• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

آذربایجان شرقی با نرخ بیکاری ۷.۷ درصد با کمبود کارگر مواجه است

  • کد خبر : 108040
  • 22 خرداد 1402 - 14:00
آذربایجان شرقی با نرخ بیکاری ۷.۷ درصد با کمبود کارگر مواجه است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی درخصوص نرخ بیکاری استان گفت: نرخ بیکاری استان طبق گزارش مرکز آمار ایران، ۷.۷ درصد است، با این وجود صنایع و بخش تولید ما با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، عابدین خرم درخصوص نرخ بیکاری استان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان طبق گزارش مرکز آمار ایران، ۷.۷ درصد است، با این وجود صنایع و بخش تولید ما با کمبود نیروی کار مواجهند که علت اصلی آن بیکاری نیروی تحصیل‌کرده است و برای حل این مشکل باید به سمت توسعه صنایع دانش‌بنیان برویم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص اجرای مصوبات دور اول سفر استانی گفت: در سفر دوم ۳۰ پروژه از مصوبات سفر قبلی افتتاح شد، ضمن اینکه ده‌ها پروژه نیز در طول یک سال اخیر افتتاح شده بود که در مجموع اظهار رضایت رئیس جمهور از عملکرد استان را در پی داشت.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص استقلال شرکت مس آذربایجان که از مصوبات سفر اول رئیس جمهور بود، گفت: این کار قبلاً انجام شده بود، اما مشکلاتی هم وجود داشت که رئیس جمهور در سفر دوم دستور اکید بر اجرایی شدن آن داد تا صنعت مس آذربایجان به عنوان یک هولدینگ مستقل در تبریز و استان تشکیل شود.

وی افزود: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز با شرکت ملی مس ایران برای ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، تفاهم شد که ازجمله مفاد آن ایجاد شهرک صنعتی مس به وسعت ۱۱۰ هکتار است.

خرّم همچنین از تعهد شرکت مس آذربایجان برای تولید ۱۰۵۰ مگاوات برق برای تأمین نیازهای خود این صنعت و بخش قابل توجهی از صنایع استان خبر داد و گفت: با اجرای مصوبات سفر استانی درخصوص صنعت مس، این مجموعه صرفاً تولیدکننده کنسانتره و ماده خام نخواهد بود، بلکه در تمام ابعاد توسعه استان تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز صنایع استان به زیرساخت‌های برق و گاز، گفت: تصویب بازتوانی و نوسازی نیروگاه تبریز و افتتاح پست‌های برق و مرکز دیسپاچینگ و همچنین دستور رئیس جمهور به وزارت نفت برای تأمین گاز مورد نیاز صنایع تا حد قابل توجهی مشکلات این حوزه را مرتفع خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});