• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

دریافت نشان ملی اصالت برای ۷۳ اثر صنایع دستی آذربایجان غربی

  • کد خبر : 108224
  • 24 خرداد 1402 - 11:18
دریافت نشان ملی اصالت برای ۷۳ اثر صنایع دستی آذربایجان غربی
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۷۳ اثر صنایع دستی استان نشان ملی اصالت دریافت کرده اند که باتوجه به ظرفیت صنایع دستی استان این تعداد باید افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مرتضی صفری در مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با تاکید به باید قدر ریشه ها و اساتید فرهنگ و هنر را دانست، اظهار کرد: باید ظرف یک ماه آینده یک کتاب خوب با طراحی مناسب برای ۷۳ اثر دارای نشان ملی اصالت طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس باید به سمت آموزش مهارت های زندگی، آموزش تاریخ و فرهنگ حرکت کنند، تصریح کرد: معرفی ظرفیت های فرهنگی و صنایع دستی که هویت ملی و تاریخی یک کشور است یک نیاز اساسی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مجوز ایجاد خوشه صنایع دستی برای شناساندن ۴ رشته صنایع چوب با زیر شاخه های گلیم بافی، چرم و نساجی دستی صادر شده است.

صفری یاد آور شد: ۵۵۰ هنرمند صنایع دستی استان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده و امسال نیز برای اعطای تسهیلات ۹۰میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶ برای حوزه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیمه هنرمندان حلقه مفقوده ای است که برای حل این دغدغه تفاهم نامه ای با بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری استان منعقد شده است.

صفری بااشاره به فعالیت ۱۰هزار هنرمند در بخش های مختلف صنایع دستی در استان، افزود: برنامه ریزی شده در۵ نقطه از شهر ارومیه غرفه های ثابت فروش صنایع دستی با هدف ایجاد پویایی فرهنگ و درآمد زایی هنرمندان صنایع دستی ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});