• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

وضعیت صادرات محصولات کشاورزی مطلوب نیست

  • کد خبر : 112388
  • 02 مرداد 1402 - 12:00
وضعیت صادرات محصولات کشاورزی مطلوب نیست
یاز اکو - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان سالانه ۴۵۰ هزارتن محصولات باغی، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن، دام و طیور ۲۴۹ هزار تن و در حوزه شیلات ۱۶ هزار تن تولید می‌شود.

به گزرش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علیرضا کردلو، با اشاره به شرایط آب‌وهوای خاص استان زنجان، اظهار کرد: انواع ظرفیت‌ها به لحاظ تولید میوه‌های گرمسیری، سردسیری، باغات، زراعت دیم و آبی در استان وجود دارد؛ به‌طوری که در منطقه طارم اقلیم نیمه‌گرمسیری و در ۷۰ کیلومتری یک اقلیم سرد وجود دارد و این تنوع فراهم آورنده انواع تولیدات خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان در حدود ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، اذعان کرد: کارنامه و وضع صادراتی در حوزه کشاورزی مطلوب نیست که در این بخش باید برنامه‌ریزی‌ها دقیق انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین صادرات نفتی ایران در بخش کشاورزی در رتبه دوم بعد از پسته؛ کشمش است، افزود: استان زنجان نیز در این زمینه تولید ویژه و بالایی دارد به طوری که بعد از ایالات متحده آمریکا سومین تولیدکننده کشمش دنیا هستیم.

این مسئول با اشاره به صادرات کشمش از استان و اقدامات موثر در زمینه اصلاح ژن و چند قلوزایی گوسفندها، خاطرنشان کرد: استان زنجان صادرکننده بذر گندم به استان‌های دیگر است و ظرفیت‌های خوبی برای صادرات انواع محصولات دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});