• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
5

تبریز شهری بدون طرح تفصیلی!

  • کد خبر : 58140
  • 24 فروردین 1401 - 16:00
تبریز شهری بدون طرح تفصیلی!
یاز اکو - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریزگفت: متاسفانه طرح تفصیلی کلانشهر تبریز فقط به نامه‌نگاری بسنده شده و مسئولان و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این راستا اقدامات چندانی انجام نداده‌اند که بسیار ناراحت کننده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون بابایی اقدم در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که ماه‌هاست مطرح می‌شود، طرح تفصیلی شهر تبریز بوده که در این راستا مشاوران و اساتیدی در حال مطالعه و تحقیق هستند.

وی افزود: لازم است در خصوص طرح توسعه شهری که برای تبریز در نظر گرفته شده به ما گزارشاتی ارائه داده شود تا نهایتا با تصویب آن رفاه و آسایش را به شهروندان اعطا کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: آمادگی‌های لازم را اعلام می‌داریم که از چنین طرح‌هایی برای توسعه شهر تبریز حمایت می‌کنیم.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: متاسفانه طرح تفصیلی کلانشهر تبریز فقط به نامه‌نگاری بسنده شده و مسئولان و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این راستا اقدامات چندانی انجام نداده‌اند که بسیار ناراحت کننده است.

وی با بیان اینکه مناطق دهگانه شهرداری همچنان بر اساس طرح تفصیلی اقدامات خود را انجام می‌دهند، ادامه داد: خواهشمندم همکاران و اعضای شورای شهر کمک کنند تا مشکلات موجود طرح تفصیلی و حساسیت موضوع در صحن علنی مطرح شده و نسبت به این مهم تصمیمات ویژه اتخاذ شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید مسائل مالی پروژه طرح تفصیلی کلانشهر تبریز در سریع‌ترین زمان حل شده و شهرداری نیز در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

ضرورت تعامل سه‌جانبه بین شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: بهتر است تعامل سه‌جانبه بین شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی صورت گیرد تا مشکلات سریعا حل و رفع شود، طبیعتا اگر این مهم در یک سال گذشته رخ می‌داد الان وضعیت موجود چنین نبود.

وی با بیان اینکه در کنار شهرداری ما هم پیگیر طرح تفصیلی کلانشهر تبریز خواهیم بود، ادامه داد: موضوع باید جدی گرفته شود و تعامل و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: یکی دیگر از موضوعات نیز بحث میراث فرهنگی و تاریخی بوده که این مهم یک واقعیت به شمار می‌رود که ما باید آن را حفظ کنیم اما بهتر است تاثیرش را هم در سایر حوزه‌ها احصاء کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: نادیده گرفتن پارامترها آسیب‌زا بوده و بهتر است نهادهای ذیربط به این موضوع رسیدگی کنند و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در روند جریانات قرار گرفته و در صحن علنی به حساسیت موضوع بپردازند.

نوای باغبان یادآور شد: در خصوص موضوع مالی این طرح نیز پیشنهادم این است در اولین دستور جلسه که شهردار هم خواهد بود مطرح شده و حتما تنگناهایی که در این راستا وجود دارد به شهردار منتقل شود.

در ادامه جلسه‌ی امروز کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز مشکل موجود فاز دو شهرک خاوران بررسی و نظراتی در این خصوص مطرح شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});