• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

از نقشه راه ۵ ساله بهداشت عمومی ترکیه رونمایی شد

  • کد خبر : 137050
  • 22 اسفند 1402 - 12:30
از نقشه راه ۵ ساله بهداشت عمومی ترکیه رونمایی شد
یازاکو - بر اساس یک برنامه راهبردی که اخیرا منتشر شده است، وزارت بهداشت ترکیه تلاش هایی را با تمرکز بر سلامت عمومی در پنج سال آینده آغاز خواهد کرد که در درجه اول چاقی و اعتیاد را هدف قرار می دهد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت این طرح که در نقشه راه از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ شامل پنج هدف اصلی و ۴۰ هدف است، شامل موضوعات مختلفی از حفاظت از حق زندگی سالم تا تقویت خدمات درمانی، مبارزه با چاقی و اعتیاد و ارائه خدمات به افراد با نیازهای ویژه و مسن است.

از آنجایی که هدف اصلی ارتقای زندگی سالم از طریق پرورش آگاهی و عادات مفید برای بهزیستی است، تلاش‌ها برای کاهش چاقی در کودکان و بزرگسالان انجام خواهد شد.

بر اساس داده‌های اخیر دفتر بهداشت عمومی این وزارتخانه، شیوع چاقی ۱۱٫۴ درصد در میان کودکان دبستانی و ۲۹٫۱ درصد در جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر اندازه‌گیری شده است.

در این زمینه، تلاش‌های مشترکی با نهادهای مربوطه برای وضع مقررات قانونی جدید با هدف درک بیشتر برچسب‌های مواد غذایی برای مصرف‌کنندگان انجام خواهد شد.

در حالی که خدمات درمانی و مشاوره ای برای اعتیاد به دخانیات افزایش می یابد، کمپین های آموزشی مشترک و آگاهی بخشی در مورد مضرات مواد اعتیاد آور با سایر نهادها انجام خواهد شد.

علاوه بر این، این وزارتخانه از افزایش تعداد پزشکان از ۲۲۸ نفر به ۳۱۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});