• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

آب سدهای ارس و خداآفرین ۱۴۰ میلیون متر مکعب کاهش یافت

  • کد خبر : 112575
  • 04 مرداد 1402 - 10:00
آب سدهای ارس و خداآفرین ۱۴۰ میلیون متر مکعب کاهش یافت
یاز اکو - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از کاهش ۱۴۰ میلیون مکعب آب در سدهای ارس و خداآفرین خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای اثرات مخرب خشکسالی در زندگی و معیشت کشاورزان را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، حمید فضائلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خشکسالی بسیار شدید در استان اردبیل به ویژه در مناطق شمالی اثرات مخربی بر زندگی و معیشت کشاورزان داشته و تلاش می‌کنیم با اقدامات سازه‌ای و غیر سازه‌ای این آثار منفی را بر زندگی و معیشت اهالی منطقه کاهش دهیم.

وی از کاهش ۱۴۰ میلیون متر مکعبی حجم آب سد خداآفرین و ارس در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: در راستای اجرای الگوی کشت ۳۶ هزار هکتار از اراضی منطقه زیر کشت پاییزه رفت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: در این راستا دو ناحیه ۱ و ۲ پایاب سد خداآفرین زون بندی شده است که در ناحیه ۱ بیش از ۱۴۰۰ هکتار کشت پاییزه انجام شده است.

فضائلی در خصوص سدسازی کشورهای بالا دست رود ارس نیز گفت: مدیریت این مسئله مستلزم فعال شدن دیپلماسی آب کشور است تا از این بابت شهروندان آسیب‌های کمتری متحمل شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر این استان‌های بالا دست هم سهم بیشتری از سد ارس برداشت می‌کنند که این موضوع هم یکی از دغدغه‌های مهم اهالی منطقه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در خصوص اقدامات غیر سازه ای شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل سه طرح سازگاری با کم آبی را در دستور کار دارد که در این زمینه تفاهمنامه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل منعقد شده است.

وی تحویل حجمی آب، ساماندهی تشکل‌های آب بران و اجرای الگوی کشت را از موضوعات این تفاهمنامه ذکر کرد و گفت: اگر تحویل حجمی آب به بهره‌برداران به صورت صحیح انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=112575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});