• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

ایران: نقض حقوق خود در میدان گازی ارش را تحمل نمی کنیم

  • کد خبر : 113033
  • 09 مرداد 1402 - 12:15
ایران: نقض حقوق خود در میدان گازی ارش را تحمل نمی کنیم
یازاکو - وزیر نفت ایران اعلام کرد: نقض حقوق خود در میدان گازی ارش در خلیج فارس را که سالها باعث درگیری ایران و کویت شده است، تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر اوجی در خصوص میدان گازی ارش در تهران، پایتخت این کشور بیانیه ای ارائه کرد.

اوجی در بیانیه خود درباره مشکلات میدان مشترک گازی گفت: ایران همواره از حل و فصل دوستانه مسائل مرزی و دریایی با همسایگان خود حمایت می کند.

وی با بیان اینکه آنها همواره شیوه مذاکره و تفاهم متقابل را در بهره برداری از میادین گازی و میادین گازی در پیش گرفته اند، گفت : ایران خواهان اقدام مشترک در میدان گازی ارش است.

اوجی با تاکید بر اینکه ایران پیرو حقوق و منافع خود در زمینه میدان گازی ارش است، گفت: در صورت عدم تفاهم و تمایل متقابل برای همکاری، ایران بهره برداری و تحقیق از منابع مذکور را در راستای منافع خود در برنامه قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: ایران تضییع حقوق و منافع خود را تحمل نمی کند.

میدان گازی ارش که در خلیج فارس واقع شده و در سال ۱۹۶۷ کشف شد، سال هاست که مشکلاتی را بین ایران و کویت ایجاد کرده است. بخشی از میدان گازی در سمت ایران «آرش» و بخشی در سمت کویتی به «دُره» معروف است.

عربستان سعودی و کویت توافقنامه ای را برای توسعه میدان گازی دورا در مارس ۲۰۲۲ امضا کردند.

ایران، از سوی دیگر، استدلال کرد که توافق مورد بحث “غیرقانونی” است.

کویت در ۳ ژوئیه از ایران خواست تا در مورد مرزهای دریایی در منطقه مذاکره کند، در حالی که دولت تهران در این مورد بیانیه ای نداد.

در نهایت، سعد الباراک، وزیر نفت کویت، در ۲۷ ژوئیه گفت: «کویت فعالیت های اکتشافی و تولیدی در میدان گازی دره را بدون انتظار برای ترسیم مرز با ایران آغاز خواهد کرد».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=113033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});