• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

افت ۲۱ درصدی تجارت ایران و ترکیه در نیمه اول ۲۰۲۳

  • کد خبر : 113215
  • 10 مرداد 1402 - 19:30
افت ۲۱ درصدی تجارت ایران و ترکیه در نیمه اول ۲۰۲۳
یاز اکو - اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی به ۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت 21 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اکوایران؛ براساس داده‌های اعلام شده حجم مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی ۳ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال جاری میلادی کاهشی ۷۲۹ هزار دلاری را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر قابل توجهی نداشته و بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار بوده این رقم برای  مدت مشابه سال قبل یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار اعلام شده بود که با یک حساب سرانگشتی می توان گفت صادرات ترکیه به ایران در این بازه زمانی کاهشی ۱۸ هزار دلاری داشته است.

اما واردات ترکیه از ایران در ۶ ماه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۷ درصد کاهش داشته است و به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده است. در ۶ ماه نخست سال قبل واردات ترکیه از ایران یک میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش کل صادرات ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۱۲۳ میلیارد دلار و کل واردات این کشور ۱۸۴ میلیارد دلار بوده است. صادرات ترکیه در این دوره ۲ درصد کاهش اما واردات این کشور ۱۰ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر تراز تجاری ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی منفی ۶۱ میلیارد دلار بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=113215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});