• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

چین قوانین ویزا و اقامت شهری را برای تقویت اقتصاد کاهش می دهد

  • کد خبر : 113617
  • 15 مرداد 1402 - 14:15
چین قوانین ویزا و اقامت شهری را برای تقویت اقتصاد کاهش می دهد
یاز اکو - چین به برخی از خارجی‌ها اجازه می‌دهد در بدو ورود ویزا دریافت کنند و این اقدام به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات چین با هدف تقویت اقتصاد در حال رشد این کشور است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، یک مقام وزارت امنیت عمومی چین گفت: هدف از این تسهیلات “ترویج حرکت آزاد” “مردم، وسایل نقلیه، اطلاعات و داده ها” است.

روند رشد اقتصادی چین پس از کووید در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش مصرف و بحران در بخش املاک و مستغلات کاهش یافته است.

رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۰٫۸ درصد از سه ماهه اول تا دوم سال افزایش یافته است و بیکاری جوانان به بالاترین حد خود با بیش از ۲۰ درصد رسیده است.

در پاسخ، این وزارتخانه ۲۶ اقدام جدید از جمله سیاست جدید ویزا برای تجار خارجی را اعلام کرد.

افرادی که برای شرکت در مذاکرات تجاری، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها یا سرمایه‌گذاری به چین می‌آیند، به شرط ارائه مدارک لازم، می‌توانند در بدو ورود ویزا دریافت کنند.

پیش از این، مسافران باید از سفارت یا کنسولگری چین در کشور مبدا درخواست ویزا می کردند.

همچنین در ۳ آگوست اعلام شد که سیستم اقامت دائم بحث‌برانگیز یا “hukou” که برای دهه‌ها چینی‌ها را به عنوان “شهری” یا “روستایی” طبقه‌بندی می‌کرد، لغو شده و از این پس شهروندان چینی حق اقامت، زندگی و کار در هر مکانی در سراسر کشور را دارند.

اما به دلیل سیستم اقامت، آنها فقط می توانند از برخی خدمات عمومی، از جمله بیمه درمانی و آموزش، جایی که ثبت نام کرده اند – به طور کلی محل تولدشان، بهره مند شوند.

این  اقدام، که  گفته می شود با هدف اجتناب از شهرنشینی لجام گسیخته انجام می گیرد، در عمل باعث شده تا بسیاری از چینی ها به دلیل مشکلات دسترسی کامل به خدمات عمومی، از استقرار در شهر صرف نظر کنند.

برای کاهش این محدودیت ها، چین “شرایط  زندگی در شهرها را  تسهیل می کند” تا “مردم روستایی را که توانایی کار و زندگی در شهرها را دارند تشویق  به مهاجرت و اقامت در شهرها کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=113617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});