• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

۲۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار رشته کشاورزی داریم

  • کد خبر : 114416
  • 22 مرداد 1402 - 12:30
۲۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار رشته کشاورزی داریم
یاز اکو - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل بیکار در رشته‌های زراعت و باغبانی، آب و خاک و دامداری داریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، نوبخت اژدری، با تاکید بر برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش کشاورزی وجود دارد فارغ التحصیلان جوانی است که در رشته‌های مختلف زراعت و باغبانی و آب و خاک و امور دام می‌توانند منبع خدمات ارزشمندی به بخش کشاورزی شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های این جوانان تحصیل کرده و متخصص استفاده کنیم قطعاً می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی خود کفایی محصولت کشاورزی در کشور را از میان برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل بیکار در زمینه‌های زراعت و باغبانی و آب و خاک و دامداری داریم که قطعاً برنامه‌ریزی مدون و کارآمد در بخش خصوصی می‌تواند تأثیرات مثبت خود را در بکارگیری این نیروهای متخصص در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد.

اژدری بیان کرد: یکی از برنامه‌های آتی در بخش کشاورزی واگذاری تعداد ۳۸ مرکز خدمات جهاد کشاورزی استان به بخش خصوصی است چرا که هرقدر تصدی‌گری دولت در این بخش کم باشد و مسئولیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود راندمان کار و بهره‌وری افزایش خواهد یافت.

اژدری با بیان اینکه لازمه ارتقا و بهره‌وری در بخش کشاورزی استان پیوند دادن کارشناسان کشاورزی با تولیدکنندگان است، گفت: باید زمینه حضور کارشناسان را در عرصه‌های تولیدی فراهم کنیم چرا که با افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی می‌توانیم به ارتقا کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی در استان امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن زمینه حضور کارشناسان بخش کشاورزی در مزارع، در کنار افزایش کیفیت محصولات تولیدی زمینه افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان هم فراهم خواهد شد که این موضوع پای کشاورزان استان را به بازارهای صادراتی باز خواهد کرد.

اژدری از کارشناسان مجری طرح جهش تولید دیمزار خواست؛ آخرین اطلاعات و دانش کشاورزی خود را سر مزرعه ببرند تا شاهد رشد و تعالی بخش کشاورزی استان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});