• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

استاندار اردبیل: ایجاد دهکده توریستی گردشگری نیر را متحول می‌کند

  • کد خبر : 114964
  • 27 مرداد 1402 - 14:00
استاندار اردبیل: ایجاد دهکده توریستی گردشگری نیر را متحول می‌کند
استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی احداث دهکده توریستی در شهرستان نیر به زودی آغاز می‌شود و این برنامه گردشگری شهرستان را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا ، سیدحامد عاملی که در سومین سفر شهرستانی به همراه مدیران کل ادارت استان به نیر سفر کرده است، در حاشیه بازدید از پروژه‌های این شهرستان تامین مسکن را از برنامه‌های مهم دولت ذکر کرد و افزود: در شهرستان نیر ۱۲۷ نفر از ثبت‌نام کنندگان حائز شرایط دریافت مسکن هستند که از این تعداد ساخت ۶۰ واحد پیشرفت فیزیکی مناسب دارد که امیدواریم امسال تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و ۶۰ واحد هم در مرحله ساخت پی‌ریزی و فونداسیون است.

وی با بیان اینکه شهرستان نیر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند ، اظهار کرد: پروژه احداث کمربندی نیر با تمام توان پیش می‌رود ، علاوه بر این کارهای پروژه کریق – آرموداق هم که جزو مطالبات مردم است، انجام شده است.

استاندار اردبیل تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی را از مسائل مهم شهرستان نیر عنوان کرد و گفت: اجرای سه هزار و ۵۰۰ هکتار پایاب سد سرخاب به عنوان یک مطالبه مردمی سالیان سال نیمه‌کاره مانده بود و تلاش بر این است تا در هفته دولت ۲ هزار هکتار و مابقی آن تا پایان امسال اجرا شود.

وی همچنین از بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان و برنامه‌ریزی برای تامین زیرساخت‌های این واحدها خبر داد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ناحیه صنعتی نیر به وسعت ۴۶ هکتار ظرف سه ماه آینده توسعه خواهد یافت و ایجاد ناحیه صنعتی در کورائیم هم جزو برنامه‌هاست.

عاملی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای در نیر برنامه‌ریزی شده و زمین مورد نیاز باید تامین شود ، علاوه براین کارهای راه‌اندازی شهرک دامپروری هم انجام شده و این زمین هم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

وی گردشگری را از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان نیر ذکر کرد و گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که پیگیر ایجاد آن هستیم، ایجاد دهکده توریستی در نیر است که مقدمات آن فراهم شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در آینده نزدیک عملیات اجرایی دهکده توریستی نیر که می‌تواند گردشگری شهرستان را دچار تحول جدی کند، آغاز می‌شود.

عاملی یادآورشد: در بخش راه‌های روستایی ۱۴۰ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده و ۹ میلیارد ریال به این پروژه‌ها تزریق شده است.

وی فرایند توسعه و تجهیز زیرساخت‌های شهرستان نیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: قسمت عمده تصفیه‌خانه نیر به بهره‌برداری رسیده و بخش‌های باقی مانده هم در دست اجراست ، در شبکه فاضلاب هم پنج کیلومتر باقی مانده است که آن هم در دست اجراست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=114964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});