• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6
دیلی صباح گزارش داد؛

چگونگی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات استانبول

  • کد خبر : 115668
  • 02 شهریور 1402 - 13:15
چگونگی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات استانبول
یازاکو - املاک و مستغلات در استانبول بخش پررونقی است و در 13 سال گذشته، افراد زیادی برای پیوستن به میز سرمایه گذاران در این شهر بین قاره ای هجوم آورده اند.برای سرمایه‌گذاری در استانبول، شناخت پویایی شهر و مناطق مختلف، و به دنبال آن درک عمیق از هدف سرمایه گذاری و نوع بازگشت سرمایه‌ای که به دنبال تضمین آن هستید، بسیار مهم است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح توصیه می‌شود بازار املاک استانبول را از طریق یک مشاور املاک مورد اعتماد که دارای مجموعه‌ای گسترده و فراگیر از چندین نوع ملک در سراسر شهر است،جستجو کنید.

در این مقاله، به سوالات مختلف و مطرح توسط سرمایه گذارانی که به دنبال خرید املاک در استانبول و سراسر ترکیه هستند پاسخ خواهیم داد.

آیا خارجی ها می توانند در استانبول ملک مسکونی بخرند؟

خریداران املاک خارجی اغلب استانبول، مرکز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ترکیه را به عنوان مقصد اسکان جدید خود انتخاب می کنند. از سال ۲۰۱۳، خارجی ها بیش از ۴۰۰۰۰۰ ملک در این کلان شهر خریداری کرده اند.

بر این اساس در پاسخ به این سوال که آیا خارجی ها می توانند در استانبول خانه بخرند؟ بله، اما محدودیت هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

این محدودیت‌ها برای حفظ امنیت ملی و تضمین اولویت دادن به شهروندان ترکیه در تعامل با بازار املاک و مستغلات ایجاد شده‌اند.

  محدودیت های اصلی ترکیه در مورد مالکیت خارجی املاک و مستغلات به شرح زیر است:

خارجی ها نمی توانند در مناطق نظامی املاک و مستغلات بخرند،

ترکیه اتباع خارجی را از خرید املاکی که بیش از ۳۰ هکتار را اشغال کرده اند منع می کند.

در مکان هایی که اهمیت استراتژیک دارند، خارجی ها از خرید املاک و مستغلات منع می شوند.

علاوه بر این، اگر یک خارجی علاقه مند به خرید ملک در استانبول هستید، باید چند اقدام لازم را انجام دهید.

ابتدا باید تأیید کنید که هیچ یک از محدودیت های ذکر شده در بالا در مورد ملک مورد نظر شما اعمال نمی شود. با وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه برای یافتن چگونگی دستیابی به این کار مشورت کنید.

گام بعدی یافتن یک مشاور املاک است که متخصص در کمک به خارجی ها هنگام خرید ملک در ترکیه باشد. این تضمین می کند که شما بهترین راهنمایی ممکن را دریافت می کنید و تراکنش یکپارچه پردازش می شود.

در نهایت، شما باید آماده ارائه برخی اسناد به مقامات ترکیه باشید. این مدارک معمولاً شامل پاسپورت، ویزا و مدرک ثبات مالی شما است.

آیا خارجی ها در ترکیه مالیات املاک می پردازند؟

بله، خارجی ها باید مالیات املاک را در ترکیه بپردازند. هم اتباع ترکیه و هم خارجی ها هزینه های یکسانی را پرداخت می کنند.

مالیات سالانه دارایی به عنوان درصدی از ارزش ملک تعیین می شود و نرخ آن بر اساس نوع و محل ملک متفاوت است. به عنوان مثال، در استانبول، نرخ ملک مسکونی ۰٫۲٪ است در حالی که نرخ ملک تجاری ۰٫۴٪ است.

زمان اخذمالیات املاک ۱ ژانویه هر سال است و باید به شهرداری محلی پرداخت شود. اکثر املاک مشمول مالیات هستند، اگرچه چند استثنا وجود دارد، از جمله املاک و مستغلات متعلق به دولت های خارجی یا سازمان های غیرانتفاعی.

اگر خارجی هستید که دارای خانه در ترکیه هستید، باید ملک خود را در شهرداری محلی ثبت کنید. می توانید این کار را با تکمیل فرم و ارسال آن به همراه برخی از مدارک پشتیبانی مانند پاسپورت، ویزا و سند مالکیت خود انجام دهید.

هنگامی که ملک شما ثبت شد، یک صورت حساب مالیاتی سالانه از طریق پست دریافت خواهید کرد. مالیات ملک را می توان به صورت آنلاین، از طریق پست یا شخصاً در شهرداری محلی پرداخت کرد.

آیا در صورت خرید ملک در ترکیه می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید؟

بله، خارجی ها می توانند تابعیت ترکیه را تحت برنامه سرمایه گذاری شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دریافت کنند. در حال حاضر حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار (۱۰٫۸۸ میلیون لیره) سرمایه گذاری مورد نیاز است.

اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را دریافت کنید، باید:

یک ملیت غیر ترک داشته باشید،

خرید ملک با حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار،

عدم فروش ملک به مدت سه سال پس از اخذ از سایر شروط این شیوه تابعیت است چراکه در غیر این صورت سلب تابعیت خواهد شد.

بررسی سوابق جنایی را با موفقیت تکمیل کنید.

شما می توانید از طریق وزارت کشور ترکیه برای شهروندی ترکیه پس از برآورده شدن تمام پیش نیازها اقدام کنید. به طور معمول، روند درخواست شش تا هشت ماه زمان می برد.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری مزایای متعددی دارد. برای شروع، به شما اجازه می دهد بدون نیاز به ویزا در ترکیه زندگی و کار کنید. ثانیا، دسترسی شما به سیستم های مراقبت بهداشتی و آموزشی ترکیه را فراهم می کند. سوم، درخواست های تسهیل شده برای ویزا اجازه می دهد تا آزادانه تر بین کشورها سفر کنید.

اگر می خواهید از طریق سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را دریافت کنید، باید با یک وکیل یا مشاور متخصص مهاجرت هماهنگی لازم را انجام دهید. آنها می توانند به شما در تعیین واجد شرایط بودن کمک کنند و شما را در روند درخواست راهنمایی کنند.

آیا در صورت خرید ملک در ترکیه می توانم اجازه اقامت ترکیه را دریافت کنم؟

پاسخ بله است! ترکیه یک مقصد سرمایه گذاری خارجی محبوب است و یکی از جذاب ترین عناصر سرمایه گذاری در ترکیه امکان اخذ اقامت است. در صورت خرید کاندو، ویلا، دوبلکس یا خانه تریبلکس با ارزش مشخص در زمان خرید، بسته به موقعیت ملک، می توانید برای اخذ اجازه اقامت در ترکیه اقدام کنید.

هنگام خرید ملک در شهرهای بزرگ، ارزش ملک باید حداقل ۷۵۰۰۰ دلار باشد. در مورد شهرهای کوچک، سرمایه گذاری مسکن حداقل ۵۰۰۰۰ دلار مورد نیاز است.

روند درخواست برای اجازه اقامت نسبتا آسان است. بخش اصلی درخواست شامل ارسال مدارک زیر است:

یک فتوکپی از پاسپورت شما،

کپی سند ملک،

گواهی پزشکی،

بررسی سوابق جنایی،

تکمیل فرم درخواست اجازه اقامت!

مقامات ترکیه پس از ارسال، درخواست شما را بررسی خواهند کرد. دوره پردازش معمولاً چند هفته است.

در صورت تایید درخواست شما اجازه اقامت اعطا می شود. این مجوز یک سال اعتبار دارد و در مجموع برای پنج سال قابل تمدید است.

خرید ملک در ترکیه یک گزینه عالی برای اخذ اقامت در این کشور دعوت کننده است.

بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در استانبول کدامند؟

Üsküdar: این منطقه خانه بسیاری از مساجد، کاخ ها و مقبره های تاریخی از جمله مسجد سلطان Mihrimah، کاخ Beylerbeyi، کاخ Küçüksu و گورستان Üsküdar است. همچنین یک مقصد گردشگری محبوب است.

این منطقه به خاطر اسکله زیبا، بازارهای پرجنب‌وجوش و رستوران‌های سنتی ترکی‌اش معروف است. بازدیدکنندگان می توانند از قایق سواری در بسفر به Üsküdar لذت ببرند، یا می توانند در امتداد اسکله قدم بزنند و از مناظر شهر لذت ببرند.

بیکوز، در ساحل آناتولی بسفر، به خاطر عمارت های تاریخی، زیبایی طبیعی و نزدیکی به دریای سیاه شهرت دارد.

سارییر ناحیه ای در بخش اروپایی استانبول است. این همتای بیکوز در سمت اروپایی است. سارییر یک مقصد گردشگری محبوب است و به خاطر جنگل ها، قلعه ها و مکان های تاریخی اش شناخته شده است.

Küçükçekmece همچنین با چندین مرکز خرید و بازار بزرگ یک مقصد خرید محبوب است.

این منطقه همچنین دارای پارک ها و فضاهای سبز بسیاری است که آن را به مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از فضای باز تبدیل کرده است.

Avcılar یک منطقه مسکونی محبوب است و چندین دانشگاه، بیمارستان و مراکز خرید را در خود جای داده است. یکی از بزرگترین جاذبه های تاریخی آوجیلار، حمام رومی آوجیلار است: حمام رومی قرن دوم که بازسازی شده و اکنون برای بازدید عموم باز است.

Başakşehir، Bahçeşehir و Beylikdüzü مناطقی هستند که به سرعت در حال رشد هستند، آنها مکان های عالی برای زندگی، کار و بازدید هستند. دولت ترکیه در ۱۵ سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش های خود برای کاهش فشار از مرکز شهر، از لحاظ زیرساختی و حمل و نقل روی این مناطق تمرکز زیادی داشته است. این به هزاران کسب و کار اجازه داد تا در این منطقه شکوفا شوند.

باکرکوی و فلوریا مترادف با ثروت نسلی و تجارب لوکس هستند. این دو منطقه به دلیل غذاهای شگفت انگیز ترکی خود که به گیاهخواران، گیاهخواران و دوستداران گوشت به طور یکسان سرو می کنند، میزبان بسیاری از رستوران های معروف هستند که اعضای La Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs هستند.

کارتال، در سمت آسیایی استانبول، منطقه ای ساحلی است که در حال حاضر رونق دارد و برای سرمایه گذاری با خرید ملک مناسب است. این شهر برای پروژه های بازآفرینی شهری و همچنین پروژه های جدید زمین صفر است.

میلیونرها در استانبول کجا زندگی می کنند؟

استانبول شهر تضادها است که محله های مختلفی از لوکس ترین تا مقرون به صرفه ترین را ارائه می دهد. میلیونرهای استانبول معمولا اقامت در مناطق نخبه شهر، از جمله Bebek، Yenikkoy و Tarabya در سمت اروپایی شهر و Beykoz و Anadoluhisarı در بخش آسیایی آن را ترجیح می دهند. این مناطق به خاطر مناظر باشکوه بسفر، خانه‌های باشکوه و امکانات رفاهی لوکس شهرت دارند.

شایان ذکر است که منظره بسفر تنها جاذبه میلیونرها نیست، مناطقی مانند Pendik خانه‌ها و ویلاهایی با دسترسی خصوصی به سواحل، پروژه‌های ساختمانی مجلل و فراگیر را مستقیماً در دریای مرمره با چشم‌اندازی بدون مانع از جزایر پرنس ارائه می‌دهند. ، همچنین برای آنها بسیار جذاب است.
افراد ثروتمند زیادی وجود دارند، با سلایق مختلف برای پذیرایی از آنها، برخی از آنها پناهگاه خود را در منطقه Kadıköy، به ویژه در محله Moda پیدا می کنند، زیرا این منطقه آرام و راحت با هزاران ساختمان تاریخی قدیمی زیباست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=115668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});