• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

۳۳ درصد اشتغال در دولت مردمی افزایش یافته است

  • کد خبر : 116151
  • 06 شهریور 1402 - 13:15
۳۳ درصد اشتغال در دولت مردمی افزایش یافته است
یاز اکو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در دولت سیزدهم ۱۳۲ تعاونی جدید ایجاد شده است  به عبارتی  ۳۳ درصد اشتغال در دولت مردمی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، فتحی در سومین روز از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله بیان کرد: امسال شعار هفته تعاون، «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» است، دغدغه ما پر کردن خلاهای جامعه، رفع اختلالات است و به عبارتی تعاون تجلی اقتصاد مردمی می‌باشد.

وی با اشاره به رویکرد این سازمان گفت: رویکرد تعاون ۶ مورد است، حضور اثر بخش مردم در اقتصاد،  کار مردم توسط مردم است، هوشمند‌سازی رویکرد دیگر وزارت‌خانه است؛ کارآمدی در تعاون و شفافیت و انعکاس به موقع وضعیت مالی و عملکرد تعاون‌ها، شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی، تاکید بر شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور از جمله اهداف تعاون است.

وی گفت: ۵ هزار تعاونی در استان وجود دارد که برای  ۸۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و همچنین  ۱۹ تعاون فناور و نوآور و دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند.

فتحی اذعان داشت: تعاونی‌ها در بخش کشاورز نیز ورود جدی دارند و همواره در بخش‌های دیگر خدمات، کشاورزی، صنعت نیز فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد صادرات تعاونی در دو سال اخیر اتفاق افتاده است که جزو استان‌های برتر در این خصوص هستیم.

وی به اقدامات در حمایت از تعاونی‌ها، گفت: دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومان و خط اعتبار سه هزار میلیارد تومان ایجاد شده است. کمک در موضوع تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون ۱۴۰۰ نیز کمک شده که منجر به ایجاد اشتغال شده است.

فتحی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله وظایف ماست از این‌رو شرکت نوآور فناوری منتا در استان فعالیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه مرکز نوآور بخش کشاورزی نیز فعال شده است، گفت: مرکز فناوری صنعتی به صورت فناور و صنعت نیز ایجاد شده تا در کل همه اقدامات بر اساس فناور و نوآور شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: سند توسعه تعاون چندین سال بود که در انتظار تصویب هیات وزیران بود؛ البته قانون بخش تعاون وجود داشت ولی سند ان معطل تصویب هیات وزیران بود؛ با اجرای این سند باید بیش از ۱۳ دستگاه اجرایی برای توسعه و ترویج بخش تعاون کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه  نقش حاکمیت با کاهش تصدی‌گری در این سند اعمال شده است، گفت: مقرر شده است ۴۵ درصد سرمایه‌گذاری در بخش تعاون صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});