• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
4

امسال درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی به ۱۷ هزار میلیارد ریال رسید

  • کد خبر : 116167
  • 06 شهریور 1402 - 14:30
امسال درآمد گمرکات آذربایجان‌غربی به ۱۷ هزار میلیارد ریال رسید
یا اکو - ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: درآمد گمرکات استان در سال جاری به میزان ۱۷هزار میلیارد ریال رسیده که رشد ۳۹درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، خالد جنگجو ۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره گمرک ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه طی ۵ ماهه سالجاری میزان صادرات از گمرکات استان از لحاظ وزنی ۵۴درصد و از لحاظ ارزشی ۱۰۴درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال جاری میزان صادرات به مبلغ ۲میلیارد و ۴۳۲میلیون دلار بوده که رشد ۱۰درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل خود نشان می دهد.

وی گفت: از آغاز دولت سیزدهم، میزان صادرات به ترکیه از حیث ارزش ۵۱درصد و از لحاظ وزنی ۲۹ درصد، به عراق از لحاظ وزنی ۱۵درصد و از لحاظ ارزشی ۲۲درصد و آذربایجان ۱۰۴درصد از لحاظ ارزشی و ۹۲درصد از لحاظ وزنی نسبت به ۲سال آخر دولت قبل رشد داشته است.

جنگجو خاطر نشان کرد: میزان صادرات از مبادی رسمی در ۲سال اخیر به کشور ترکیه به ارزش ۴میلیارد و ۹۰۶میلیون دلار، عراق یک میلیارد و ۹۸۳میلیون دلار و آذربایجان یک میلیارد و ۱۹۹میلیون دلار بود.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در ۵ماهه سال جاری میزان صادرات از بازارچه های مرزی استان ۵۴درصد از نظر وزنی و ۱۴درصد از نظر ارزشی رشد دلشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان متوسط تردد مسافر از گمرکات استان روزانه ۱۱هزار و ۸۷۰نفر و میزان تردد کامیون ۱۸۷۳دستگاه در روز است، یاد اور شد: در ۵ماهه سال جاری ۲۸۱هزار دستگاه کانیون از مبادی استان تردد کردند و رشد ۱۲درصد را شاهد بودیم که بازرگان با ۴۰درصد و پیرانشهر با ۴۳درصد بیشترین تردد کامیون را داشتند.

جنگجو خاطر نشان کرد: سهم گمرک بازرگان در ترانزیت مبدا از حیث وزنی ۷۷درصد ، پیرانشهر ۱۲درصد، سرو و پلدشت یک درصد ، رازی ۹درصد است.

وی ادامه داد: از نظر نیروی انسانی و فنی و قضایی با مشکلات اساسی مواجه هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});