• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

یک بام و دو هوای امارات در قبال روسیه/ پول روس‌ها روانه دبی شد

  • کد خبر : 117066
  • 14 شهریور 1402 - 17:00
یک بام و دو هوای امارات در قبال روسیه/ پول روس‌ها روانه دبی شد
یاز اکو - امارات از جنگ روسیه و اوکراین سود می‌برد و در حال آماده‌سازی پناهگاهی برای سرمایه‌های روسی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، امارات متحده عربی اعلام کرده که مراقب است تحریم‌های اعمال‌شده توسط متحدان غربی خود، به‌ویژه ایالات متحده آمریکا علیه روسیه در مورد جنگ اوکراین را نقض نکند، اما در گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) اعلام شد که این کشور با فراهم کردن منبعی برای پول روسیه به مسکو کمک می‌کند.

وضعیت دشوار اقتصادی روسیه منجر به تعمیق روابط بین این کشور و امارات متحده عربی شده، امارات متحده عربی شاهد سرازیر شدن پول نقد از کشور مورد خشم واقع‌شده در بازارها و اقتصاد است.

این در حالی است که اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری به اقتصاد روسیه فشار زیادی وارد کرده‌ و دست این کشور را از میلیاردها ذخایر خارجی آن قطع کرده و تجارت انرژی آن را محدود کرده است.

اما روسیه هنوز مقدار زیادی نفت می‌فروشد و به کشورهای «دوست» که نفت ارزان روسیه را مصرف می‌کنند، تخفیف‌های زیادی ارائه می‌کند. کاهش قیمت‌ها باعث شده است که تاجران امارات متحده عربی نفت و طلای سیاه روسیه را با تخفیف بیشتری را نسبت به گذشته خریداری کنند و حجم عظیمی از ثروت را برای این کشور خاورمیانه به ارمغان بیاورند.

امارات، شریک دزد و رفیق قافله!

با این حال، یک مقام امارات متحده عربی گفت که این کشور موضع محکمی برای برخورد با افراد و شرکت‌های تحریم شده دارد و در ارتباط نزدیک با ایالات متحده و اتحادیه اروپا نگران پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین برای اقتصاد جهانی است.

مطالعه بیشتر:نرخ تورم در کشورهای عضو منطقه یورو تک‌رقمی شد
این مقام به نقل از این رسانه، افزود: بانک‌های اماراتی بر رعایت تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه برای جلوگیری از نقض قوانین بین‌المللی نظارت می‌کنند.

این مقام گفت: «با توجه به شهرت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز سرمایه‌گذاری جهانی باثبات، شرایط جاری جهانی منجر به سرازیر شدن جریان‌های مالی و سرمایه‌گذاری به امارات شده است. ما به این مسئولیت‌ها به‌ویژه با توجه به چشم‌انداز ژئوپلیتیک کنونی، به طور بسیار جدی ادامه خواهیم داد.»

به نقل از وال‌استریت ژورنال هجوم روس‌ها به امارات توجه برخی از بانک‌های اصلی این کشور حوزه خلیج فارس از جمله Emirates NBD، بانک اصلی دولتی دبی را به خود جلب کرده است که بانکداران روسی را برای راه‌اندازی واحدی به مدیریت پول روس‌های ثروتمند جذب می‌کند.

همچنین گزارش شده است که بانک‌های محلی هزاران حساب برای روس‌ها باز کرده‌اند، اگرچه مقامات اماراتی گفته‌اند که بانک‌های محلی از افراد تحریم‌شده اجتناب می‌کنند تا روابط بانکی بین‌المللی با بانک‌های آمریکایی که تراکنش‌های دلاری را انجام می‌دهند حفظ کنند.

حجم شدید خروج سرمایه

به گزارش این نشریه، ده‌ها هزار روس در سال گذشته به امارات متحده عربی و به‌ویژه دبی نقل مکان کرده و جامعه روسی‌زبان را به یکی از جوامع زیر ذره‌بین این کشور با حدود ۹ میلیون نفر تبدیل کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این ماجرا یکی از نخبگان روسیه، یعنی ایگور سچین، یکی از افراد مورد اعتماد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که یک شرکت نفت دولتی را اداره می‌کند، نیز در بر می‌گیرد، که اخیرا به‌رغم قرار گرفتن در لیست سیاه ایالات متحده و بسیاری از اروپا، برای تجارت در دبی بوده است.

علاوه بر این، تحریم‌های غرب بر نفت روسیه، بزرگترین صادرات مسکو را به امارات متحده عربی هدایت کرده‌ است که طبق ادعای این رسانه، آن را با قیمت‌های تخفیفی خریداری می‌کند یا دوباره می‌فروشد و یا آن را به بهای محصولاتی که با نرخ بازار فروخته می‌شوند، پالایش می‌کند.

این امر منجر به افزایش قابل توجهی در جریان ارز خارجی پس از جنگ اوکراین شده، اما به طور کلی اعتقاد بر این است که معاملات امارات با روسیه با تحریم‌های غرب در تضاد نیست، حتی اگر ممکن است واشنگتن و متحدانش را عصبانی کند.

در مجموع باید منتظر ماند و دید دولت‌های غربی عکس‌العمل خودشان را نسبت به این موضوع چه زمانی نشان خواهند داد و این نوع از روابط با روسیه برای امارات متحده عربی چه عواقبی به‌ همراه خواد داشت؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});