• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

بهره برداری از خط تولید تمام اتوماتیک ویژه تولید پلت سوختی توسط دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان

  • کد خبر : 11733
  • 31 فروردین 1400 - 10:45
بهره برداری از خط تولید تمام اتوماتیک ویژه تولید پلت سوختی توسط دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان
یاز اکو - با تلاش کارشناسان شرکت دانش بنیانی مستقر در مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، خط تولید تمام اتوماتیک ویژه تولید پلت سوختی، طراحی، اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حامد آقایی دانش آموخته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته کارشناسی برق قدرت و مدیر عامل این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شرکت آدلیم توان اوراسیا (آتا) در اسفند ماه سال ۹۷ در تبریز تاسیس شده و در فروردین سال ۹۸ با کسب مقام برتر جشنواره شتاب با ارائه طرح “مزرعه هوشمند” در مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مستقر شد.

وی افزود: محصولات تولیدی شرکت تا سال ۱۴۰۰ شامل سیستم کنترلر گلخانه هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه دیمر دیجیتال قابل اتصال به میکرو و پی­ال­سی، طراحی و ساخت سیستم کنترلر مرغداری هوشمند، طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی)، طراحی و ساخت کنترلر هوشمند و دستگاه برداشت نخود و عدس می‌شود.

وی با اشاره به تلاش تیمی در انجام کارهای مختلف تحقیقاتی و اجرایی این شرکت، گفت: ماده اولیه خط تولید پلت سوختی، ضایعات کوره‌های زغال سنتی است (خاکه) که با قیمتی خیلی ناچیز و بدون محدودیت تامین ماده اولیه در دسترس است.

آقایی افزود: با افزودن فرمول مختص این شرکت، محصول نهایی پلت سوختی تولید می­‌شود که در کشور همسایه ترکیه نیز به عنوان ماده سوختی مورد استفاده وسیع قرار می‌گیرد. هم‌چنین از این دستگاه می‌توان جهت تولید زغال صنعتی استفاده کرد.

وی، طراحی و تولید دستگاه فوق با بهره گیری از تکنولوژی کشور آلمان، استهلاک بسیار ناچیز و عدم آلودگی محیط زیست را از مزایای دستگاه فوق برشمرد و گفت: راندمان تولید محصول در دستگاه فوق ۹۰ درصد است و معمولا از ۱۰۰۰ کیلوگرم به طور معمول ۹۰۰ کیلوگرم زغال‌ صنعتی برداشت می‌شود و ضایعات ایجاد شده، مجددا وارد چرخه تولید می‌شود که در مقایسه با دستگاه‌های مشابه خارجی، از راندمان بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: انرژی تولید شده حاصل از سوختن محصول تولیدی فوق، در مقایسه با محصولات مشابه، از راندمان انرژی بسیار بالا و بینظیری برخورداراست.

این کارشناس حوزه برق گفت: مزیت دیگر این خط تولید نسبت به خط تولیدهای دیگر، توان تولید دستگاه است. به طوری که خط تولیدهای متفرقه در نهایت روزانه توان تولید ۱۵۰ کیلو زغال صنعتی با بکار گرفتن پنج نفر نیروی کار در هر شیفت کاری را دارند، در دستگاه طراحی شده توسط شرکت آدلیم توان اوراسیا، توان تولید ۳۰۰ کیلو در هر ساعت کاری یعنی حدود سه تن با بکارگیری دو نفر نیروی کار در هر شیفت کاری وجود دارد که تفاوت فوق العاده چشم گیری است.

وی ادامه داد: علت این اختلاف، بکارگیری روش‌های نوین مهندسی در عرصه برق، مکانیک و اتوماسیون صنعتی است، به طوری که خط تولید مذکور توسط پی ال سی به طور کاملا اتوماتیک کار می‌کند.

وی اظهار کرد: خط تولید مذکور می‌تواند به عنوان منبع درامد قابل تامل و سرمایه گذاری باشد، به طوریکه شرکت ما با بکارگیری این خط تولید، کارگاه تولیدی خود را در کوی صنعتی توحید کلانشهر تبریز استارت زده است.

 آقایی اخذ سفارش ساخت و راه اندازی خط تولید برای کارآفرینان کشور و هم‌چنین احداث کارگاه تولید لوازم خانگی در راستای افزایش تولید در کشور را از اهداف توسعه‌ای این شرکت معرفی کرد و یادآور شد: توانستیم در مدت یک ماه  تعداد چهار عدد خط تولید سفارش بگیریم که با راه اندازی کارگاه تولیدی و کارگاه ساخت دستگاه آلات، برای هشت نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه شهید مدنی اشتغال زایی ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});