• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
استاندار خاطرنشان کرد

ثبت جهانی ۳ کاروانسرای آذربایجان شرقی زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان

  • کد خبر : 117953
  • 27 شهریور 1402 - 19:59
ثبت جهانی ۳ کاروانسرای آذربایجان شرقی زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی در پی ثبت سه کاروانسرای تاریخی استان در فهرست آثار جهانی یونسکو، پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:

ثبت سه کاروانسرای تاریخی استان آذربایجان شرقی در جمع ۵۴ کاروانسرای کشورمان در فهرست آثار جهانی یونسکو، جلوه دیگری از عظمت و شکوه تاریخ سرافراز این خطه از ایران اسلامی است، سرزمینی که گنجینه والاترین میراث فرهنگی و طبیعی در عرصه تمدن بشری است.

آذربایجان و تبریز همواره در طول تاریخ پرفرازوفرود خود، گذرگاه فکر و اندیشه و فرهنگ و ادب و هنر بوده است و بی‌تردید ماندگاری و پایداری این جایگاه ارزشمند تاریخی، بیش و پیش از همه وابسته به تعلق خاطر مردمان این دیار به میراث فرهنگی و تلاش وافر برای پاسداری از آن بوده است.

این دستاورد بزرگ و افتخارآفرین، مرهون تلاش ستودنی و ارزشمند مجموعه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مختلف بویژه خادمان مردم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگی آن در استان است که لازم می‌دانم صمیمانه از این تلاش‌ها قدردانی کنم.

امیدوارم ثبت جهانی این آثار تاریخی، زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان در عرصه جهانی باشد، همچنین مجموعه میراث فرهنگی استان با مغتنم شمردن این فرصت تاریخی، در حفاظت و صیانت بهتر از این آثار و پشتوانه‌سازی هویتی و فرهنگی از آن‌ها تمام همت و تلاش خود را به کار گیرد.

گفتنی است ۵۴ کاروانسرای ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید که از این تعداد سه کاروانسرا در آذربایجان شرقی واقع شده‌اند.

این سه اثر شامل کاروانسراهای خواجه‌نظر، گویجه‌بل و جمال آباد است که ویژگی‌های کالبدی و مستندات آنها توسط ارزیابان یونسکو به طور کامل بررسی و روز یکشنبه -۲۶ شهریور- طی جلسه بررسی پرونده‌های ارسالی به ثبت جهانی رسیدند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=117953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});