• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

معادل بودجه عمرانی کشور پول آزادسازی شده است

  • کد خبر : 118348
  • 31 شهریور 1402 - 13:00
معادل بودجه عمرانی کشور پول آزادسازی شده است
یاز اکو - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پول‌های بلوک شده ایران آزاد شده که این رقم معادل بودجه عمرانی یک ساله کشور است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، میرغنی نظری، اظهار کرد: به دنبال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی انتظار می‌رود دولت در قالب متمم بودجه با مصوبه مجلس این منابع را در پروژه‌های زیربنایی و عمرانی کشور هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: این منابع هم اکنون در دست دولت و حساب بانک‌های ایرانی است و به راحتی می‌توانیم از این منابع برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم تا زمینه پیشرفت و توسعه کشور فراهم آید.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از دولت و دیپلماسی فعال کشور در آزادسازی این منابع قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان امر پیگیر سود منابع بلوکه شده در کره جنوبی باشند تا تأخیر پرداخت به نوعی جبران شود.

مجمع تشخیص مصلحت در حال تبدیل شدن به قوه مستقل

نظری با انتقاد از رویه تشخیص مصلحت نظام در ورود به حوزه قانونگذاری بیان کرد: اصلاح بند «ک» تبصره یک بودجه کشور که مربوط به تأمین قیر رایگان است معطل نظر تشخیص مصلحت نظام است در حالی که فصل کاری در حال اتمام است.

وی اظهار کرد: ما اعتراض خود را در مجلس به رویه تشخیص مصلحت اعلام کردیم و به صراحت از تبدیل این مجموعه به یک قوه مستقل انتقاد شده چرا که جز مجلس هیچ مرجع دیگری حق قانونگذاری در کشور را ندارد.

عضو کمیسیون قاتصادی مجلس افزود: بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در کشور و استان‌های سردسیر نظیر اردبیل معطل این مصوبه است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

مطالبات استانی را از وزیر نیرو پیگیر هستیم

نظری گفت: ۸۵ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و با تصمیم وزرا توزیع می‌شود که ما سعی داریم از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

وی اظهار کرد: از وزیر نیرو در هفته‌های گذشته چندین مجوز گرفتیم تا خط انتقال سد هشجین با ۶۰ میلیارد تومان شروع شده و ۳۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در خلخال و کوثر اجرایی شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای روشنایی روستاها و معابر شهری ۵۰ میلیارد تومان و حل مشکل دو روستای بزرگ لرد و فاراب نیز تخصیص مناسبی را از وزیر نیرو گرفته ایم.

نظری بیان کرد: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار است آبرسانی به ۶۴ روستای خلخال و کوثر اجرایی شود که تکمیل آن را از وزیر نیرو درخواست کرده ایم.

وی به پروژه خط دوم انتقال گاز به اردبیل از مسیر چلوند اشاره کرد و گفت: بعد از ۱۳ جلسه‌ای که با وزیر نفت و مدیریت گاز داشتیم این پروژه امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد تا با صرف یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تأمین گاز به ظرفیت ۲۵ میلیون مترمکعب روزانه به استان انجام شود.

مصوبه اخیر مجلس عدالت پذیرش را بالا می‌برد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به مصوبه اخیر مجلس در مورد کنکور اشاره کرد و افزود: متأسفانه هر دستگاهی در این کشور به خود اجازه قانونگذاری می‌دهد و شورای عالی فرهنگی کشور از این امر استثنا نبوده و در مورد کنکور قانونگذاری یک طرفه ای را انجام داده است.

نظری بیان کرد: در مصوبه مجلس قرار شد تا سه سال روند برگزاری کنکور بدون تأثیر معدل دانش آموزان برگزار شود تا بعد از سه سال این روند مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: این مصوبه مجلس عدالت در پذیرش کنکور را ارتقا می‌دهد تا در سایه پول افراد خاص وارد دانشگاه نشده و تفکر مدرسه‌های پولی جای خود را به نظام آموزشی عادلانه بدهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118348

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});