• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

نتایج اولیه ورود معاونت دادستانی به موضوع خشک شدن رودخانه بالیخلی‌چای اردبیل

  • کد خبر : 118505
  • 02 مهر 1402 - 10:15
نتایج اولیه ورود معاونت دادستانی به موضوع خشک شدن رودخانه بالیخلی‌چای اردبیل
یاز اکو - نتایج اولیه ورود معاونت حقوق عامه دادستانی به موضوع خشک شدن رودخانه بالیخلی‌چای اردبیل و مرگ ماهیان این رودخانه اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دادستانی مرکز استان اردبیل، پس از وصول گزارشات مردمی و دستور دادستان اردبیل به ادارات و مدیران ذیربط، بلافاصله پرونده‌ای در این خصوص در معاونت حقوق عامه دادستانی تشکیل و در جهت جلوگیری از نارضایتی عمومی و بروز مخاطرات و معضلات زیست محیطی، کارگروه رسیدگی مشترک مرکب از استانداری، فرمانداری، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل با مسئولیت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تشکیل و موضوع به منظور ریشه یابی عدم اجرایی شدن یا تاخیر در اجرای پروژه‌های شهرداری و نیز عدم تخصیص حقابه رودخانه، در دستور کار قرار گرفت.

اولین جلسه کارگروه مذکور تشکیل و مصوبات آن به شرح ذیل جهت اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد:

۱- شهرداری اردبیل مکلف است برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای مدیریت بستر رودخانه و اصلاح وضع موجود به منظور هدایت جریان طبیعی آب و احداث مخزن یا استفاده از ایستگاه پمپاژ آب برای باز چرخانی آب در فصل تابستان انجام دهد که در این راستا در جریان انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا می‌باشد.

۲- شرکت آب منطقه‌ای اردبیل موظف شده میزان سهم و نیاز آبی رودخانه را از ظرفیت آبی حوزه آبریز با توزیع زمانی معین ضمن نظارت بر جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب در مسیر رودخانه، تامین و تخصیص دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});