• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
9

ایجاد ۴۹۴۲ فرصت شغلی در ۹۲ پروژه فعال گردشگری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹

  • کد خبر : 11890
  • 01 اردیبهشت 1400 - 10:30
ایجاد ۴۹۴۲ فرصت شغلی در ۹۲ پروژه فعال گردشگری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از ایجاد ۴۹۴۲ فرصت شغلی در ۹۲ پروژه فعال گردشگری طی سال ۹۹ در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی؛ احمد حمزه‌ زاده با اشاره به میزان صدور موافقت اصولی در سال ۹۹ ، گفت: طی سال ۹۹، ۱۰۰ فقره موافقت اصولی و ۲۰ مورد مجوز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری صادر شده است.

وی در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در بخش‌هایی نظیر احداث مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهان پذیر، مجتمع‌های گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اردوگاه گردشگری، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع تفریحی و سرگرمی، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری عشایر در سطح استان متمرکز شده‌اند.

وی در خصوص طرح‌های پیشنهادی بیان کرد: از میان ۹۲ پروژه سرمایه‌گذاری ۱۷ پروژه به احداث هتل و چهار مورد به ایجاد هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۲۴ مورد به سفره‌خانه سنتی، ۲۸ مورد به ایجاد مجتمع گردشگری، ۸ اردوگاه گردشگری، هفت اقامتگاه بوم‌گردی، دو اقامتگاه‌ سنتی، یک طرح به ایجاد محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری، سه مورد واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی، سه طرح به ایجاد مجتمع تفریحی و سرگرمی، یک مورد تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی و دو طرح نیز به ایجاد مرکز آب‌درمانی اختصاص‌یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در ادامه حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مذکور را بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اجرای ۹۲ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در استان، برای ۴۹۴۲ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

حمزه ‌زاده خاطرنشان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، مرند، مراغه، شبستر، هشترود، بستان‌آباد، اهر، کلیبر، سراب، بناب، اسکو و هریس پس از طی مراحل لازم، مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=11890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});