• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

تولید بیش از ۲۲ هزار تن برنج محلی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 119497
  • 11 مهر 1402 - 11:51
تولید بیش از ۲۲ هزار تن برنج محلی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان رتبه هفتم سطح زیر کشت برنج محلی و رتبه ششم تولید این محصول با بیش از ۲۲ هزار تن برنج سفید را در کشور در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جلال رحیم زاده روز سه شنبه اظهار کرد: کل سطح زیر کشت برنج استان آذربایجان شرقی هشت هزار و ۳۳۰ هکتار بوده که بیشتر در شهرستان های میانه با ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار، خداآفرین با یک هزار و ۷۵۰ هکتار، هوراند با ۲۰۰ هکتار و کلیبر با سطح زیر کشت ۱۸۰ هکتار کاشت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ کارخانه برنج کوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، ادامه داد: ۱۰۱ دستگاه نشاءکار و ۹۰ دستگاه خرمنکوب برنج در استان موجود بوده و ۵۸۳ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی از جمله علی کاظمی، هاشمی و صدری به صورت نشاءکاری در سطح هفت هزار و ۲۰۵ هکتار کشت می شود.

وی افزود: از هشت هزار و ۳۳۰ هکتار زمین زیرکشت برنج در آذربایجان شرقی سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه و سه هزار و ۷۰۵ هکتار نیز سنتی کشت است البته یک هزار و ۱۲۵ هکتار باقی مانده نیز به طور مستقیم یا خشکه کاری کشت می شود.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت بیش از ۵۵ درصد محصول برنج در آذربایجان شرقی به صورت مکانیزه کشت می شود.

رحیم زاده با بیان اینکه تاکنون در حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برنج استان با تولید ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن محصول شلتوک برنج برداشت شده است، افزود: پیش بینی می شود از کل سطح زیر کشت هشت هزار و ۳۳۰ هکتار مقدار ۳۷ هزار و ۴۸۵ تن محصول شلتوک برنج و بعد از برنجکوبی مقدار ۲۲ هزار و ۴۹۱ تن برنج سفید تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: ۱۰۰ درصد برداشت برنج در آذربایجان شرقی مکانیزه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});