• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

نماینده مجلس: روسیه بر تقویت جریان مبادله بانکی مستقیم با ایران تاکید دارد

  • کد خبر : 119927
  • 15 مهر 1402 - 9:30
نماینده مجلس: روسیه بر تقویت جریان مبادله بانکی مستقیم با ایران تاکید دارد
یاز اکو - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به سفر اخیر هیات کمیسیون برنامه و بودجه به مسکو گفت: مقام های روسیه بر جریان مبادله بانکی مستقیم با ایران تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج تالدینی با بیان اینکه دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با پارلمان روسیه با هدف تقویت دیپلماسی پارلمانی انجام شد، اظهار کرد: امریکا دست از تحریم ها بر نمی دارد و دولت ها باید به خود مقاومتی اقتصادی برسند بر این اساس همکاری بین کشورهای دوست باید بیشتر شود تا تحریم ها بی اثر شود.

وی با اشاره به اینکه در این سفر چند دور مذاکره با رییس و نائب رئیس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دومای روسیه در مورد مسایل بودجه و اقتصادی انجام شد، گفت: تجارب در خصوص بودجه بندی و شیوه های مقابله با کسری بودجه در مذاکرات بررسی شد.

نماینده تبریز، اسکو و اذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه در تاثیر شرایط اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین و تحریم های امریکا از جمله تحریم های بانکی و بسته شدن سوییفت است، گفت: در این نشست ها و دیدارها از آنجا که جمهوری اسلامی تجربه مقابله با تحریم ها را دارد استفاده از تجربیات مقابله با تحریم برایشان اهمیت زیادی داشت و در این زمینه گفتگو و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دومای روسیه طرف روسی خواستار استفاده از تجربیات بانکداری ایران شد، گفت: آنها در این زمینه ابراز علاقه کردند هیاتی را به کشورمان اعزام کنند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه خط ریلی رشت – آستارا برای ما به دلیل تکمیل خط شمال جنوب و برای روسیه به این دلیل که می توانند کالاهای خود را مستقیم به آب های آزاد برسانند اهمیت زیادی دارد، گفت: قرار بر این شده روس ها برای تکمیل این خط سرمایه گذاری کنند.

وی با اعلام اینکه در دیدارهای این سفر بر همکاری مشترک در بخش های مختلف تاکید شد، گفت: حوزه مواد غذایی، میوه و مصالح ساختمانی و خودرو از زمینه های مورد علاقه برای همکاری مشترک بود.

رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور گفت: با توجه به تحریم بودن هواپیمایی روسیه و ظرفیت جمهوری اسلامی، روس ها در زمینه تعمیر و بازسازی هواپیماها علاقمند همکاری با ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج تالدینی با اشاره به اینکه همکاری شرکت های دانش بنیان به منظور تبادل فناوری بین ایران و روسیه آغاز شده است، گفت: در این سفر بر تداوم و تقویت همکاری ها در این زمینه تاکید شد.

وی ادامه داد: در این سفر و در دیدار با رییس دیوان محاسبات روسیه در خصوص تجارب تدوین بودجه سالانه تبادل نظر شد و آنها علاقمند به آشنا شدن با دیدگاه های بودجه ای ایران برای عبور از شرایط تحریم بودند.

بر وحدت بین مسلمانان و همزیستی مسالمت آمیز بین مذاهب مختلف تاکید شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برنامه های جنبی این سفر گفت: در این سفر به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام برنامه ای در سفارت ایران در مسکو تدارک دیده شده بود که ایرانیان مقیم و برخی از مسلمانان روسیه حضور داشتند .

وی ادامه داد: در مرکز اسلامی مسکو هم با حضور هیات ایرانی نشستی برگزار و بر وحدت بین مسلمانان و رشد و تعمیق تفکر اسلامی در روسیه و همزیستی مسالمت آمیز بین مذاهب مختلف تاکید شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});