• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اختصاص ۱۱ هزار و ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان شرقی برای تولید مسکن

  • کد خبر : 120730
  • 21 مهر 1402 - 16:57
اختصاص ۱۱ هزار و ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان شرقی برای تولید مسکن
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تغییر نمایندگی و اختصاص ۱۱ هزار و ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی واقع در حریم شهرها و روستاهای استان در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش روز جمعه یازاکو به نقل از ایرنا، «علی قنبری» با اشاره به اینکه یکی از الزامات قانون جهش تولید مسکن، تامین زمین مورد نیاز است، گفت: از زمان ابلاغ این قانون در سال ۱۴۰۰ در ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی اراضی یاد شده در حریم و محدوده شهرها به اداره کل راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی جنگلی، بیشه های طبیعی و ذخیره گاه های جنگلی، نهالستان ها و ایستگاه های تولید بذر با توجه به اهمیت اکولوژیکی و زیست محیطی آن ها از این قانون مستثنا هستند و تغییر نمایندگی داده نمی شوند و همچنان تحت حفاظت و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهند ماند.

قنبری گفت: با پیگیری های مجدانه و تشکیل مستمر جلسات کارشناسی کارگروه مربوطه در اداره کل منابع طبیعی استان، مشکل تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های آذربایجان شرقی برطرف شد و در استان مشکلی از بابت تامین زمین طرح ملی مسکن وجود ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: بخش دیگری از اراضی موجود در حریم شهرهای استان نیز در حال طی مراحل قانونی هستند تا برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شوند.

۷۷ هزار و ۱۷۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی در حال اجراست و در طول چهار سال باید ۲۰۰ هزار واحد احداث شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=120730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});