• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

رتبه سوم اهر در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 12218
  • 04 اردیبهشت 1400 - 10:15
رتبه سوم اهر در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - فرماندار شهرستان اهر گفت: این شهرستان سالانه با تولید ۸۵ هزار تن سیب درختی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رسول خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به موقعیت توپوگرافی و آب و هوایی مناسب در شهرستان اهر، زمینه‌ی پرورش و تولید محصولات کشاورزی و باغی مرغوب و منحصر به فرد به ویژه محصول سیب سردرختی فراهم است.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تولید سالانه بیش از ۸۵ هزار تن محصول منحصر به فرد سیب در اهر نبود واحدهای تولیدی و فرآوری از جمله کنسانتره و سورتینگ این محصول، باغداران ضرر و زیان زیادی متحمل می شوند که یکی از ضروری ترین کارها برای جلوگیری از این موضوع، ایجاد واحدهای فرآوری و کنسانتره‌ی سیب در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود واحد های فرآوری و تبدیلی سیب بیشتر تولیدات باغداران این شهرستان در کنار جاده دپو می شوند و لذا وجود این واحدهای تولیدی و فرآوری را مهم است.

فرماندار شهرستان اهر از اجرای طرح مشوق بیمه‌ای در راستای حمایت از اشتغال جوانان تحصیل کرده در این شهرستان خبر داد و افزود: دولت به مدت دو سال حق بیمه‌ی کارفرمایانی را که جوانان مستعد و کاربلد را به کار بگیرند، پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد در اهر تأکید کرد و خواستار جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه‌ی ایجاد اشتغال و توسعه در مراکز صنعتی و تولیدی شد.

خدابخش در پایان از پرداخت تسهیلات به ۱۱۰۰ واحد صنفی آسیب دیده از بابت ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا ۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این تعداد از واحدهای تولیدی و صنعتی که از محدودیت های کرونایی متضرر شده بودند، پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});