• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2

اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 124516
  • 25 آبان 1402 - 12:00
اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
یازاکو - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر اتمام پروژه محور بناب به منجیل را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گززارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، سیداحمد خلیلی به پروژه ملی زنجان، بناب، منجیل اشاره کرد و گفت: از ۱۰۰ کیلومتر مسیر زنجان- گیلوان- منجیل حدود ۸۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان واقع شده است که حدود ۴۰ کیلومتر آن طی سال‌های گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو قطعه از پروژه ملی زنجان- بناب- منجیل در فواصل سولی‌چای، بادامستان و چفتان، سرخه دیزج به طول ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می‌شود، اظهار کرد: حدود ۱۶.۵ کیلومتر آن در دو قطعه پیمان‌سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی، با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد، تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله زنجان به طارم، با حذف بخش عمده‌ای از گردنه‌های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف‌گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی محور و کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک را در حمل‌ونقل کالا و مسافر خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی استان زنجان از ظرفیت‌های بسیار بالای شهرستان طارم، احداث و تکمیل این محور نقش موثری را ایفا می‌کند که تامین به موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});