• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

دست رئیس جمهور فرانسه رو شد! ماکرون گرفتار و تحت تأثیر لابی و دیاسپورای ارمنی

  • کد خبر : 14748
  • 25 اردیبهشت 1400 - 13:31
دست رئیس جمهور فرانسه رو شد! ماکرون گرفتار و تحت تأثیر لابی و دیاسپورای ارمنی
یاز اکو- امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با ابراز مجدد مطالب مغرضانه‌اش، موضع محکم خود در قبال طرفداری از ارامنه را فاش کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال خبری شرق، این مطلب را نورلان قلندرلی کارشناس سیاسی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد که تاکنون ما شاهد رفتار ارمنی‌پرستی ماکرون در قبال تحولات این کشور بوده‌ایم.

وی افزود: با وجود مأموریت فرانسه به عنوان رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، مشخصا یک رویه‌ی مغرضانه و یک طرفه را برای حل مناقشه در پیش گرفته است. این موقعیت غیرقابل قبول دولت فرانسه در خدمت اهداف مخربی مانند حفظ وضع موجود، ادامه‌ی سیاست تهاجمی ارمنستان و بسط حاکمیت جدایی‌طلبی در قره‌باغ بوده است. حتی در طول جنگ ۴۴ روزه‌ی قره‌باغ، اظهارات ماکرون نشان داد که نگاه دولت فرانسه به مسئله‌، مغایر قوانین بین‌المللی است.

به گفته‌ی این کارشناس سیاسی، آخرین حقایق نشان می‌دهد که ماکرون تحت تأثیر لابی و دیاسپورای ارمنی قرار دارد.

اگر فرانسه ذهنیت عقلانی داشته باشد، باید واقعیت را بپذیرد و درک کند.

وی افزود: آذربایجان از طریق منابع قدرت ملی خود به یک راه حل نظامی – سیاسی برای حل منازعه‌ی قره‌باغ دست یافته است. ارمنستان متجاوز به عنوان یک کشور شکست‌خورده اقدام به امضای کاپیتولاسیون کرده است. دولت فرانسه نیز به دلیل شکست ارمنستان در جنگ دوم قره‌باغ دچار سندرم سوهاضمه سیاسی شده است. اما آنها نباید فراموش کنند که موضعگیری ماکرون ضربه‌ای به منافع ملی فرانسه است. یعنی این یک سیاست کاملاً اشتباه و رویکرد استراتژیک ناکافی است. اگر فرانسه ذهنیت عقلانی داشته باشد، باید واقعیت را بپذیرد و درک کند. آنها بایستی درک کنند که آذربایجان کشور پیشرو در قفقاز جنوبی، متجاوز را مجازات کرده و واقعیت‌های جدیدی در منطقه ایجاد کرده است.

قلندرلی افزود: کشور ما گام‌های مشخصی را برای اطمینان از صلح پایدار، امنیت قابل اعتماد و همکاری چند جانبه در منطقه مطابق با واقعیت‌های ژئواستراتژیک موجود و محاسبه شده برای آینده برداشته است. ظهور یک وضعیت جدید ژئواستراتژیک در منطقه، نویددهنده‌ی منافع سیاسی و اقتصادی قابل توجهی برای بسیاری از مردم و کشورهای اوراسیا از طریق گفتگو، ادغام و همکاری بین‌المللی است. با در نظر گرفتن این واقعیت، فرانسه باید عمل‌گرا باشد و از اشتباهات استراتژیک جلوگیری کند. در غیر این صورت منافع خود را به خطر خواهد انداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});