• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

گازرسانی به ۷۳ روستای آذربایجان‌غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 14787
  • 25 اردیبهشت 1400 - 13:15
گازرسانی به ۷۳ روستای آذربایجان‌غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: نیمه اول امسال پروژه گازرسانی به ۷۳ روستا و ۲۵ واحد صنعتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علیرضا شیخی روز شنبه با بیان اینکه با برخوردار شدن این ۷۳ روستا از گاز طبیعی، پنج هزار و ۷۸۲ خانوار ساکن در آنها بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: برای گازرسانی به این روستاها در مجموع ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است و طی آن حدود ۵۲۶ کیلومتر لوله‌گذاری خواهد شد.

وی پراکندگی این پروژه‌ها را شامل ۱۴ شهرستان استان اعلام کرد و افزود: روستاهای محورهای تیکان تپه در بوکان، شور بلاغ پلدشت، خورنج پیرانشهر، زره‌شوران و احمدآباد تکاب، شادلوی چالدران، بیوران و ملاشیخ سردشت، خان تختی و خانه دام سلماس، ساروجه و اقبال شاهین‌دژ، شریف آباد شوط، دانالو و یاریم قیه ماکو، محورهای ۲، سه جاده برهان و حاجی خوش مهاباد، چیلیک میاندوآب و لواشلوی نقده نیمه اول سال‌جاری از گاز برخوردار خواهند شد.

به گفته شیخی، گازرسانی به روستاهای محورهای بارو رژ، زیوه، خوشاکو، شیخلر مزاری و سنجی در ارومیه نیز شامل پروژه‌های افتتاحی نیمه نخست سال جاری هستند.

برای گازرسانی صنایع حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است

وی همچنین به بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی ۲۵ مورد از صنایع آذربایجان‌غربی طی نسجه اول امسال اشاره کرد و گفت: برای گازرسانی به این صنایع حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی تاکید کرد: احتمال کم یا زیاد شدن این آمار با توجه به شرایط زمانی، مکانی و مالی اجرای پروژه‌ها نیز وجود دارد اما تلاش شرکت گاز استان بر این است تا وعده خود را به طور کامل تحقق بخشد.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.         

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});