• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد آذربایجان شرقی کمتراز ۱درصد است

  • کد خبر : 124768
  • 28 آبان 1402 - 10:45
سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد آذربایجان شرقی کمتراز ۱درصد است
یازاکو - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از صادرات ۹ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان خبرداد و گفت: سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد آذربایجان شرقی کمتر از یک درصد است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، سعید جعفری راد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱۲ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند که حدود ۳۰ درصد این واحدها در پارک‌های علم و فناوری استان مستقرند و محصولات خود اعم از ماشین آلات، کنتور هوشمند، قیر رنگی و قطعات خودرو را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

وی همچنین به افزایش ۲ برابری ردیف بودجه پارک علم و فناوری استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: امسال بودجه این مجموعه با ۱۰۰ درصد رشد، ۷۲۰ میلیارد ریال تعیین شد که موفقیت بزرگی بود.

جعفری راد با بیان اینکه فعالیت‌های خود را در سال‌جاری بر روی جبران عقب ماندگی‌ها متمرکز کرده‌ایم، گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای راه دسترسی آزاد راه تبریز سهند به مجتمع عصر انقلاب تأمین شده است که ۱۸۰ میلیارد ریال آن از محل مصوبات سفر رئیس جمهور، ۱۰۰ میلیارد ریال از محل برنامه و بودجه و مابقی از محل اعتبارات معاونت عمرانی استانداری تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار در حال اجرای پروژه است و در صورت مساعد بودن هوا، این مسیر دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیگیر تحقق مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان در حوزه فناوری هستیم، افزود: برای رفع مشکل اینترنت و خط دهی تلفن همراه نیز یک دکل با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال نصب شده است.

جعفری راد خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اکوسیستم فناوری استان مصوب شد که تاکنون ۱۰ درصد آن محقق شده است.

وی به برنامه‌های پارک علم و فناوری استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: ایجاد پردیس مشترک و برگزاری نمایشگاه و جشنواره صنایع مس از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به فعالیت این پارک در حوزه هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵ شرکت به طور مستقیم در این حوزه فعال هستند و ما به عنوان پارک، زمینه و زیرساخت فعالیت این شرکت‌ها را فراهم می‌کنیم.

جعفری راد با بیان اینکه سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی استان کمتر از یک درصد است گفت: البته در تمام کشور وضعیت مشابه بوده و ما تلاش می‌کنیم این سهم را افزایش دهیم.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز اشاره کرد و گفت: دعوت نامه‌هایی به پارک‌های استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و هرمزگان ارسال شده و غرفه‌ها با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار این پارک‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی در عین حال گفت: پارک علم و فناوری استان بیشتر در حوزه سیاست‌گذاری در این نمایشگاه فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});